خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-پژمان امیدی: اندک هستند کسانی که ماسک‌ها و دیگر کالاهای بهداشتی را احتکار می‌کنند یا گران می‌فروشند اما این کالاها با عرضه به موقع و قیمت مناسب می‌تواند میزان مبتلایان را کاهش دهد.

روزانه صدها نفر برای دریافت ماسک، دستکش یا مواد ضدعفونی به داروخانه‌ها و دیگر مکان‌های فروش سر می‌زنند.

انسانیت حکم می‌کند کسانی که ماسک، دستکش یا مواد ضدعفونی کننده دست در انبار دارند به بازار عرضه کنند، امروز زمان مناسبی برای سودهای کلان و احتکار نیست.

در این راستا معاون دادستان عمومی و انقلاب شهر یاسوج گفت: در بازرسی از یک واحد صنفی هشت هزار دستکش که احتکار شده بود، کشف و واحد صنفی پلمپ شد.

اسماعیل مسعودی کوشک افزود: همچنین در این واحد صنفی، تعداد زیادی نیز ماسک کشف شد که با نظارت گشت مشترک در بین مردم توزیع شد.

وی بیان داشت: دستگاه قضائی با متخلفین و مجرمین در حوزه بهداشت و سلامت و کالاهای پزشکی که ضرورت و نیاز امروز جامعه است، برخورد می‌کند.

مسعودی افزود: کنترل، نظارت و بازرسی بر بازار با گشتهای مشترک دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، تشدید شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: شهروندان در هرکجایی که احتکار انجام گرفته، می‌توانند به دادستان مرکز استان و اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، سپاه فتح استان و اتاق اصناف گزارش دهند.

براتعلی صالحی افزود: با افرادی که در این شرایط سواستفاده کرده و به جان و سلامت مردم اهمیت نمی‌دهند، به شدت برخورد کرده و چنانچه واحد صنفی محتکری شناسایی شود، آن واحد پلمپ می‌شود.

وی با اشاره به رعایت بهداشت در همه اصناف تاکید کرد: امروز در شرایط سختی قرار داریم و همه باید با همکاری و تعهد به وظایف خود عمل کنیم و بازاریان و اصناف و نانواییها و همه کسانی که با سلامت مردم سر و کار دارند باید با تعهد کار خود را انجام داده و به سلامت مردم اهمیت دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس سخنان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور، حدود ۵۰۰ بیمار به علت تب بالا به مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ نفر بستری شدند.

به گفته پرویز یزدانپناه از مجموع بیماران بستری شده، ۳۸ بیمار در بیمارستان شهید جلیل بستری و تعدادی نیز مرخص شدند که آزمایشات این افراد به تهران ارسال و تست یک نفر مثبت اعلان شد که حال عمومی خوبی دارد و در روزهای آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.

هر چند این ویروس از ووهان به تمام نقاط جهان کوچ کرده است اما اراده و عزم ملت ما، خواهد توانست این ویروس چینی را بشکند اگر انسانیت بر رفتار همه ما حاکم بوده و بدانیم که سلامتی ما در گرو سلامتی یکدیگر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.