به گزارش ایرنا، حدود دو هفته ای است که از ورود یروس کرونا به کشور ایران می گذرد و بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

پزشکان و پرستاران در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی ایران با جان و دل و تلاش شبانه روزی با شعار ما کرونا را شکست می دهیم، در حال مبارزه با این ویروس دلهره آور جهانی هستند .

مردم ایران روزهای سخت تر از مقابله با کرونا را نیز پشت سر گذاشته اند، تلاش کادر درمانی در بیمارستان ها و درمانگاه های سراسر کشور، یادآور سال های دفاع مقدس است که مادران فرزندان خود را راهی جبهه های جنگ می کردند.

 امروز خاکریزهای جنگ فرزندان ایران، در بیمارستان ها واقع شده است و پزشکان و پرستاران صبح و شب نمی شناسند و تا این ویروس جهانی را از پای درنیاورند، آرام و قرار نمی گیرند حتی اگر در این میان جان خود را تقدیم کنند.

این روز ها در خبر ها نام چندین قهرمان به نام پرستار و پزشک در میان افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، نیز دیده می شود.

همچنین واحد های تولیدی به صورت شبانه روزی اقدام به به تولید محصولات بهداشتی می کنند تا همه بتوانند از این محصولات برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده کنند.

اما در سوی دیگر این جنگ بهداشتی ، افراد سود جو و منفعت طلبی پیدا می شوند که در این شرایط سخت و دلهره آور به فکر پر کردن جیب هایشان هستند و وجدان آن ها خفته و بیدار نمی شود و به جای همدلی با مردم سبب رعب و هراس آن ها می شوند.

با شنیدن خبر ورود ویروس کرونا به ایران، مردم در تمامی استان ها برای تهیه اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی به داروخانه ها مراجعه می کردند اما بسیاری از آن ها با جواب هایی از قبیل سوال نفرمایید تمام شده، دنبالش نگرد هیچ جا گیرت نمیاد، ماسک، ژل نداریم  و دیگر پاسخ هایی به همین نحو روبه رو می شدند.

در برخی استان ها به ویژه کهگیلویه و بویراحمد همچنان این حکایت باقی است و مردم از نبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک استاندار،مایع ضدعفونی کننده و ژل ضدعفونی نگرانند.

مجریان قانون با آگاهی از این شرایط به میدان آمده اند و می خواهند محتکران و گران فروشان را به جزای اعمال وقیحانه خود برسانند و باعث شوند تمامی مردم از امکانات بهداشتی برخوردار شوند.

 دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امکانات و محصولات ضد عفونی کننده باید به صورت نظام مند توزیع شوند، گفت: قلیان سرا ها و کافی شاپ ها نیز ساماندهی و گشت‌های انتظامی، جهت پیشگیری از این موارد تقویت شوند.

سید علی ملک حسینی افزود: لازم است تعدادی داروخانه شاخص که ظرفیت انبار و توزیع مواد ضدعفونی کننده را داشته باشند این کار را به عهده بگیرند و اقلام و مواد بهداشتی مورد نیاز مردم را به صورت عادلانه و قانونی بین مردم توزیع کنند.

وی تاکید کرد: توانمندی ها باید بر آموزش عمومی گذاشته شود، چون بهترین راه پیشگیری توسط خود مردم صورت می گیرد و در مبارزه با افراد سودجو ملاحظه نمی‌شود تا حق مردم به آنها برسد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: در گشت های مشترک دستگاه های نظارتی از داروخانه ها و مراکز توزیع اقلام بهداشتی تاکنون چندین واحد پلمپ و یا جریمه شده اند.

اسماعیل مسعودی کوشک افزود: دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و مجرمان در حوزه بهداشت و سلامت مردم، کوتاهی نخواهد کرد و با آن ها مماشات نمی کند.

وی تصریح کرد: برای نمونه در بازدید روز یکشنبه گذشته  هشت هزار جفت دستکش و تعداد زیادی ماسک از یک مرکز فروش اقلام بهداشتی کشف که با توجه به هشدارهایی که دستگاه قضایی در خصوص برخورد با چنین صنوفی را داده بود، این واحد صنفی پلمپ شد.

صالحی مدیرکل تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گشت مشترک دادستانی کهگیلویه و بویراحمد، تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی،سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از داروخانه ها و تجهیزات پزشکی از توزیع اقلامی از قبیل ماسک ، دستکش، مواد ضدعفونی کننده به طور روزانه بازدید می کنند.

براتعلی صالحی از مردم خواست که در صورت مشاهده تخلف احتکار ، گرانفروشی اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضد عفونی کننده و دستکش مراتب را به دستگاه های نظارتی اطلاع دهند.

تاکنون یک بیکار مبتلا به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که مراحل درمان خود را طی می کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.