به گزارش ایرنا، دکتر سعید جاودان سیرت روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روزانه تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است که با توجه به شرایط موجود امکانات یشتری برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیاز است.

وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان این ویروس احتمال می رود از طریق هوا نیز منتقل می شود که با این اوصاف می توان اذعان داشت که مخاطره شدیدی را در پیش رو خواهیم داشت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد  و بیمارستان شهید جلیل تصریح کرد: یکی از کارشناسان ژاپنی در این باره آورده که احتمال اینکه یک فرد، دوبار به این ویروس مبتلا شود، وجود دارد.

جاودان سیرت تاکید کرد: در این صورت مهم ترین کاری که باید انجام گیرد بحث آموزش است، آموزشی که به صورت فرهنگ عمومی مبدل شود و همه افراد تمام ملزومات را رعایت کنند.

وی از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست به توصیه های کارشناسان حوزه علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا توجه لازم را داشته باشند و در این باره کوتاهی نکنند.

بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده است.ساخت این بیمارستان  ۱۱ سال طول کشید و بیش از ۸۰ درصد عملیات اجرایی آن در دولت تدبیر و امید انجام شد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.