مجید صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجام تست درب منزل کذب است، مردم استان مراقب باشند که فریب این کلاهبرداران را نخورند.

وی افزود: وزارت بهداشت هیچ گونه تیمی برای انجام تست کرونا درب منزل اعزام نکرده و از مردم خواسته شده است که در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و ویراحمد تصریح کرد: تمامی اخبار و اطلاعیه های دانشگاه علوم پزشکی استان تنها از طریق سایت خبرگزاری این دانشگاه به آدرس http://webda.yums.ac.ir/ قابل مشاهده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای  مثبت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که با شرایط خوب در منزل قرنطینه شده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۴۱ مبتلا ،۲۲ فوتی،۵۴ بهبود یافته رسیده است و ۲۰ استان کشور نیز درگیری این بیماری هستند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.