به گزارش ایرنا،فرشاد رستمی روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت باشت با اشاره به اینکه دارو برای درمان ویروس کرونا به طرح های مطالعاتی در کشور چین محدود است بر جدیت بیشتر برای انجام اقدام های پیشگیرانه تاکید کرد.

وی کمبود ژل های ضدعفونی در باشت را یادآور شد و افزود: با توجه به نیاز شست و شوی روزانه محیط های اداری و خانگی نیاز است در این مورد چاره اندیشی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت تصریح کرد: بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج برای بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش بینی شده است و در صورتی نیاز بیماران شهرستان پس از مثبت اعلام شدن ابتلا به بیماری اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: ویروس کرونا پایین ترین سنی که در جهان درگیر کرده است یک نوجوان ۱۲ ساله بوده و زیر هشت سال سن هنوز شناسایی نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت تصریح کرد: کسانی که از استان قم به باشت سفر می کنند باید از نظر بروز ابتلا به ویروس کرونا با آزمایش های پزشکی غربالگری شوند و شهروندان شبکه بهداشت در شناسایی این افراد را یاری کنند.

رستمی عنوان کرد:کاهش ارتباط با حیوانات، شستن اصولی دست ها به صورت مداوم، ضدعفونی ابزارهایی مانند میز،صندلی و سیستم های خانگی و اداری، رعایت فاصله حداقل یک متر برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ضروری است.

وی گفت: اگر افرادی دچار علائم بیماری کرونا مانند تنگی نفس و تب شدید و سرفه های خشک شدند، به مراکز درمانی مراجعه کنند تا پس از بررسی ها تحت مداوا قرار گیرند.

فرماندار باشت بر بسیج دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  در این شهرستان تاکید کرد.

سید مسعود حسینی افزود: نمایشگاه بهاره امسال در باشت به دلیل فراهم شدن زمینه تجمع افراد و احتمال بروز بیماری ویروس کرونا برگزار نمی شود.

وی از شهروندان خواست ار برگزاری اجتماع های بیش از پنج نفر مانند عروسی ها تا زمان برطرف شدن خطر شیوع بیماری ویروس  کرونا خودداری کنند.

فرماندار باشت ابراز داشت: با توجه به اینکه این شهرستان در اسفند و بهار پذیرای گردشگران است دستگاه های اجرایی متولی چون آموزش و پرورش،میراث فرهنگی،شهرداری،بهداشت و درمان و سایر ادارات برای ضدعفونی کردن مراکز اسکان و نظارت بر اصول ایمنی مسافران با هم همکاری بیشتری داشته باشند.

وی  عنوان کرد:نحوه توزیع و پخت مواد خوراکی و غذایی از دیگر مواردی است که در فصل گردشگری بر نظارت های آن تشدید شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور بیان کرد: موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ۴۴ مورد و فوت ناشی از آن ۴ مورد است که در مجموع آمار ابتلا به ویروس کرونا به ‍۱۳۹ نفر و آمار کل فوت به ۱۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.