حسن نگین تاجی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بخشی از این پرونده ها رسیدگی و تفهیم اتهام شده و مابقی نیز در دستور رسیدگی سریع قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سالم ترین ، قانونمند ترین و پرشورترین انتخابات در طول دوره های مختلف مربوط به این دوره  از انتخابات مجلس یازدهم بود، تصریح کرد: بیش از ۴۰ قاضی برای نخستین بار در صحنه میدانی و عملی حضور یافتند و با حضور بر روی شعبه های اخذ رای در روز دوم اسفند امسال انتخابات را مدیریت و رصد می کردند.

نگین تاجی اظهار داشت: این در حالی است که بر اساس بررسی ها و حساسیت های حاکم بر جو سیاسی استان و برخی مسائل منطقه ای و قومیتی تصور بر این بود که بیشترین تنش ها و حتی درگیری ها در این دوره از انتخابات شکل می گیرد.

وی بیان کرد: البته تنش هایی در برخی شعب های اخذ رای نیز در روز رای گیری رخ داد اما با تدابیر و تمهیدات لازم قضایی و انسجام و هماهنگی در میان اعضای شورای تامین و همچنین حضور میدانی دستگاه قضایی در صحنه ها پایان یافت.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور این استان با مشارکت و حضور بیش از ۷۰درصدی در پای صندوق های اخذ رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ دوم اسفند امسال رتبه نخست کشور را در زمینه میزان مشارکت به خود اختصاص داد.

مجموع آراء ماخوذه در سه حوزه اصلی و پنج حوزه فرعی استان ۳۷۵ هزار و ۸۷ رای بوده که نسبت به جمعیت واجد شرایط استان، مشارکت مردم در انتخابات ۷۰ درصد بوده است.

در این دوره از انتخابات مهدی روشنفکر، غلامرضا تاجگردون و سید محمد موحد با کسب بیشترین آرا به ترتیب از سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ به عنوان منتخبان مردم به مجلس یازدهم راه یافتند.

نگین تاجی در بخش دیگری از سخنان خود از احیای مجدد ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد و گفت: مسایل اقتصادی و معیشتی و تحقق حقوق شهروندی همچنان از اولویت های اساسی دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار کلیپ مربوط به جرثقیل سرنجلکل با محتوای توهین به نماینده فعلی بویراحمد و دنا نیز گفت: این مساله شیطنت یک فرد بود که سو استفاده کرده و این موضوع از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری و بررسی است که به محض شناسایی و دستگیری عامل این فیلم طبق قانون برخورد خواهد شد.

نگین تاجی اظهار داشت: در ۶ ماهه گذشته امسال حدود هشت هزارو ۴۷۰ پرونده مختومه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.