به گزارش ایرنا، عبدالله نظری روز دوشنبه در نشست کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این طرح ها باید دارای نتایج ملموس بوده و سبب افزایش آگاهی عمومی نسبت به آثار زیانبار مصرف مواد مخدر شود.

وی افزود: مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از چنین طرح هایی حمایت جدی و همه جانبه خواهند کرد.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: اعتیاد در صدر آسیب های اجتماعی رایج در کشور قرار داشته و دیگر معضلات نیز به نوعی متأثر از آن است.

نظری عنوان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر اجتماعی کردن و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مردم برای مقابله با معضل اعتیاد در کشور بوده و یکی از راهبردهای مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز همین است.

وی ابراز داشت: مقابله با معضل اعتیاد در کشور باید به یکی از دغدغه های مهم و اصلی مردم و مسؤولان اجرایی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: چنانچه این نگاه دغدغه مندانه در کشور بوجود نیاید موضوع مهم مقابله با معضل اعتیاد نیز به سرانجام نمی رسد و به همین دلیل چاره ای جز پررنگ شدن مشارکت مردم در این زمینه نیست.

نظری اظهار داشت: مردم می توانند نقش محوری و اساسی در زمینه مقابله با معضل اعتیاد در کشور داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته طرح «یاریگران زندگی» در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای اجتماعی کردن مقابله با معضل اعتیاد و مشارکت دادن روزافزون مردم در این زمینه مصوب شد.

نظری بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها و  امکانات موجود در کشور برای مقابله با معضل اعتیاد استفاده بهینه شده و حساسیت نیز بین مردم و مسؤولان اجرایی بالا رود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همایش منطقه ای «یاریگران زندگی» در حوزه روستائیان و عشایر روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۸ در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران برگزار می شود.

سید ناصر رضایی اظهار داشت: روستائیان و عشایر فعال در عرصه مقابله با معضل اعتیاد ۶ استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، بوشهر، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری در این همایش ۲ روزه حضور می یابند.

وی افزود: حدود ۱۰۰ میهمان از این ۶ استان در همایش شرکت می کنند که محل اسکان آنها هتل پاسارگاد شهر دوگنبدان و مکان برگزاری همایش نیز سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پنج کمیته در استان برای برگزاری این همایش تشکیل و فعال شده که شامل اجرایی، علمی، تشریفات، نمایشگاه و برنامه های جنبی و روابط عمومی و رسانه است.

رضایی عنوان کرد: برخی از برنامه های مورد نظر برای اجرا در حاشیه این همایش شامل برپایی نمایشگاه دستاوردهای بهبودیافتگان مواد مخدر و توانمندی های سمن های عرصه مقابله با معضل اعتیاد، برگزاری انواع ورزش های بومی و محلی، برپایی ایستگاه نقاشی و کاریکاتور، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی با موضوع آثار مخرب مصرف مواد مخدر و اهدای بسته های فرهنگی به افراد شرکت کننده است.

وی ابراز داشت: سه مورد رونمایی در این همایش انجام می شود که شامل اپلیکیشن «یاریگران زندگی»، کتابچه «از کودکی یاریگر هم باشیم» و نامگذاری یکی از بلوارها یا میادین شهر دوگنبدان به نام شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر است.

رضایی گفت: اپلیکیشن «یاریگران زندگی» به همت تعدادی از اعضای سازمان های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد که در عرصه مقابله با معضل اعتیاد فعالیت می کنند، تولید و عرضه شده است.         

وی اظهار داشت: کتابچه «از کودکی یاریگر هم باشیم» حاوی نقاشی ها و دست نوشته های تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد در مورد پیامدهای جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر است.

رضایی افزود: تندیس یا لوح این همایش نیز به برخی مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران به دلیل فعالیت در عرصه مقابله با معضل اعتیاد اهدا می شود.

افزون بر ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد در عرصه مقابله با معضل اعتیاد فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.