امین امینیان روز یک‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستانبا با بیان اینکه برای مبارزه با اعتیاد باید یاریگر هم باشیم افزود: این در حالی است که سند شهرستانی مبارزه با مواد مخدر تهیه شده و برابر این سند وظایف و مسوولیت هر یک از دستگاه های عضو مشخص شده است.

وی افزود: خروجی جلسات این شورا باید برای مردم قابل لمس و مشاهده باشد و این مستلزم همکاری تمامی دستگاه های عضو شوراست.

امینیان گفت:  از کمیته های ۶ گانه (پیشگیری، مقابله، درمان و بازتوانی، حقوقی و قضائی، تحقیق و پژوهش، توسعه و مشارکت های مردمی)، ۳ کمیته (حقوقی و قضائی، تحقیق و پژوهش، توسعه و مشارکت های مردمی) هیچگونه جلسه ای برگزار نکرده اند و عملکردی نداشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه که تهدید بسیار خطرناکی برای جامعه تلقی می شود شیوع اعتیاد در بین زنان و کاهش سن ابتلا به مصرف مواد است که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت چراکه اعتیاد زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم از جمله سرقت، طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری و غیره است.  
فرماندار هشترود با تاکید بر هماهنگی دستگاه های عضو شورا به منظور جلوگیری از موازی کاری اظهار کرد: این شورا همچنان که از نامش مشخص است با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها ایجاد شده است لذا انسجام و افزایش هماهنگی زمانی اتفاق خواهد افتاد که کمیته ها جلسات خود را به صورت منظم انجام دهند.
امینیان همچنین با اشاره به ضرورت اولویت بندی و اولویت سنجی در اجرای برنامه ها گفت: برای نمونه در حوزه بررسی نقاط آسیب پذیر، نقاط پرخطر و اولویت دار شهرستان شناسائی شده که لازم است دستگاه ها به صورت جدی در این نقاط در راستای پیشگیری، برنامه هایی را مرتبط با وظیفه ذاتی و تخصصی خود داشته باشند و یا با شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب و تهدید، ارائه برنامه های ویژه از جمله مراقبت ها و مداخلات لازم برای این دسته افراد،  مانع گسترش ابتلا به مواد مخدر شوند.
وی گفت: در همین راستا خوشبختانه ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش با موضوع یاری گران زندگی امضا کرده و در طی ماه آینده لازم است همایشی مشترک بین ادارات آموزش و پروزرش شهرستان در این راستا صورت گیرد.
 وی همچنین از شهرداری های هشترود و نظرکهریزی خواست تا برابر وظیفه ای که قانون تکلیف کرده با همکاری بهزیستی شهرستان نسبت به ساماندهی و تکمیل کمپ ترک اعتیاد اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.