رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه این آئین اظهار داشت: ساختمان معاینات (آزمایشگاه) پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با زیربنای ۳ هزار مترمربع برای خدمات رسانی بهتر به مردم و مراجعان احداث شده است.

عباس مسجدی افزود: بخش معاینات این پروژه در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده بود و هم اینک نیز بخش امور متوفیات (سالن تشریح، بایگانی و پذیرش اجساد) افتتاح شد.

وی تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ در صورت تامین اعتبار از سوی استان و سازمان بخش دیگری به عنوان امور اداری و مالی و آزمایشگاه، در گام نهایی تکمیل پروژه، در دستور کار قرار می گیرد .

مسجدی عنوان کرد: این طرح ملی پزشکی قانونی واقع در شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۳۶ متر مربع و زیر بنای بیش از ۳ هزار متر مربع در ۲ طبقه شامل واحدهای مختلف از قبیل سالن تشریح، کمیسیون، آزمایشگاه های سم شناسی، معاینات سرپایی و آسیب شناسی،حوزه ریاست و دیگر بخش ها احداث شده است.

امسال همچنین در راستای دسترسی آسان و عدالت در ارائه خدمات سازمان پزشکی قانونی به مردم کشور با اقدامات جهادی متولیان امر در این حوزه، علی رغم محدودیت ها و تنگناهای مالی، ۱۵ پروژه استانی و ملی افتتاح شده و یا در آینده نزدیک افتتاح می شود.

مسجدی عنوان کرد: این تعداد طرح ملی و استانی حدود ۹ هزار متر مربع زیربنا دارد و برای ساخت آن ها ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

۳۷۵ مرکز فعال در حوزه پزشکی قانونی کشور وجود دارد و  ۱۵۰ شهرستان نیز فاقد مراکز پزشکی قانونی هستند و با گزارشی که توسط این سازمان به ریاست قوه قضائیه  ارائه شد، ۴۹ شهرستان در کشور، با همکاری دادگستری ها و شهرداری ها تا پایان سال دارای پزشکی قانونی خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.