طالب صادقیان روز شنبه به  خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به احتمال  افزایش تردد زائران اربعینی کربلای معلی  در سال جاری ایجاد ظرفیت های رفاهی و  اقامتی  بیشتر ضروی است.

وی تاکید کرد: قبل از فرا رسیدن ایام اربعین باید تجهیزات لازم نظیر پتو و ... در این محل اسکان تهیه و مهیا شود تا در ایام اربعین برای اسکان زوار مشکلی نداشته باشیم.

وی در ادامه به برپایی موکب در خروجی و ورودی شهر برای زوار اربعین توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: همه ساله پنج الی چهار میلیارد ریال در این زمینه هزینه می شود که با توجه به دایمی بودن تردد زوار از مرز بین المللی مهران و انتخاب استان ایلام برای تردد به کشور عراق در ایام اربعین باید چ برای راه اندازی و ساخت این سازه ها اقدام  شود.

وی افزود: باید سازه های مناسبی که بتواند در شرایط گرمایی و سرمایی از استحکام مناسب برخوردار باشد، باید تهیه شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با اختصاص بودجه اربعین بتوان خدمات مطلوب و مناسبی در راستای تامین تجهیزات مناسب برای خدمات رسانی به زوار ارایه شود.

استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به دلیل برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت انتخاب اول زائران عتبات عالیات عراق و ایران  است به نحوی که در طول سال  متوسط روزانه شش هزار نفر  از طریق  مرز بین المللی مهران  امد و شد می کنند و این غیراز تردد جمعیت میلیونی زائران  اربعین حسینی در کربلای معلی است .

7177/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.