به گزارش خبرنگار مهر، عباس مسجدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: در سال گذشته همچنین ۳۳۰ هزار نفر برای معاینات ناشی از تصادفات به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند.

وی بیان داشت: متأسفانه در اثر تصادفات، تعداد قابل توجهی از افراد نیز در کشور نیز دچار معلولیت شده‌اند.

مسجدی با بیان اینکه این حوادث هزینه‌های درمانی و روانی بسیاری برای خانواده‌ها به همراه داشته است، گفت: در راستای انجام اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای کاهش تصادفات، این سازمان به عنوان سیستم قضائی و پزشکی قانونی مطمئن‌ترین آمار را ارائه می‌دهد.

وی مهمترین امر در کاهش تصادفات را رفع نقاط حادثه خیز کشور دانست و افزود: در جاده‌های کشورپنج هزار نقطه حادثه خیز وجود دارد و تا زمانی که مشکلات این نقاط رفع نشود، در حوزه کاهش تصادفات موفق نخواهیم بود.

مسجدی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات، ماشین‌های بی کیفیت است و تا زمانی که ماشین‌های بی کیفیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، باید منتظر وقوع چنین حوادثی بود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و رانندگی را در کاهش تصادفات مهم دانست و افزود: آموزش و پرورش، رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی بستری مناسب برای فرهنگسازی و کاهش آمار تصادفات است.

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار خودکشی در کشور، اظهار داشت: در کشور، آمار خودکشی روبه رشد است.

وی عوامل مختلفی همچون مشکلات فرهنگی، اقتصادی و بیکاری و دیگر عوامل را در افزایش این آمار مؤثر دانست و گفت: باید در این راستا دستگاه‌های متولی برنامه ریزی داشته و مؤثر تر عمل کنند.

مسجدی همچنین با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران نداشتیم، تصریح کرد: اطلاع رسانی در خصوص این موضوع توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و اقدامات پیشگیرانه در سازمان پزشکی قانونی انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.