به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز سه شنبه در نشست ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این جشنواره به میزبانی شهر یاسوج و با شرکت استان های بوشهر، خوزستان و فارس در پیست اسکی کاکان برگزار خواهد شد.

وی از دستگاه‌ها اجرایی و خدمات رسان استان خواست مشارکت لازم برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره منطقه ای را با سازمان میراث فرهنگی استان داشته باشند.

پیست اسکی کاکان در ۱۸کیلومتری شمال یاسوج و در منطقه ای به همین نام قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشارکت و همدلی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر، تصریح کرد: میزان آمادگی کمیته های ستاد خدمات سفر در مقابله با شرایط بحرانی به ویژه شرایط آب و هوایی و بارش های پیش رو در استان باید افزایش یابد تا گردشگران اوقات خوشی را در این استان تجربه کنند.

فیلی بیان کرد: دستگاه های خدمات رسان به ویژه شهرداری ها آمادگی لازم برای زیباسازی مبلمان شهری و ورودی های شهرها را به منظور استقبال هرچه بهتر مسافران داشته باشند.

وی عنوان کرد: عملیات حفاری در سطح شهرها ، معابر درون شهری توسط دستگاه های خدمات رسان از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۹۹ ممنوع است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز تصریح کرد: در جشنواره منطقه ای برفی کاکان برنامه های مختلفی از قبیل برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی مانند اسکی، مجسمه سازی و تندیس سازی، پخت غذاهای محلی متناسب با فصل سرما و شکار لحظه ها توسط فیلمبرداران و عکاسان برگزار خواهد شد.

مجید صفایی افزود: معرفی ظرفیت های گردشگری استان، ایجاد روحیه نشاط و ایجاد رقابت های سالم از اهداف برگزاری این جشنواره منطقه ای است.

وی از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست که در زمینه برپایی اردوگاه ویژه گردشگران در پیست اسکی کاکان با تمام امکانات لازم ، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را یاری دهد.

صفایی با اشاره به وظایف ستاد خدمات سفر در نوروز ۹۹، ابراز داشت: انتظار می رود کمیته ۱۰ گانه این ستاد از جمله کمیته های خدمات حمل و نقل،  امداد و نجات، بهداشت و سلامت و محیط زیست، تنظیم بازار، اسکان و نظارت و اطلاع رسانی در ایام نوروز با آمادگی کامل به استقبال مسافران بروند.

کهگیلویه و بویراحمد ۳۰۰ جاذبه گردشگری دارد که ۵۰ نقطه آن دارای زیرساخت های گردشگری است.

این استان با داشتن ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز ، مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.