محسن جلیل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج، اظهار داشت: با دریافت خبر این تصادفات، آمبولانس‌های اورژانس به محل‌های حادثه اعزام شدند و خدمات اورژانسی ارائه کردند.

وی افزود: در مدت۴۸ ساعت گذشته ۱۱۳ ماموریت شهری و ۸۳ ماموریت جاده ای انجام شده و  تعداد ۲۹ نفر در تصادفات شهری و ۱۰ نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ظهر روز گذشته یک نفر در حادثه رانندگی در منطقه سادات امامزاده علی در جاده یاسوج به چرام نیز به سبب شدت جراحات پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست داد.

جلیل همچنین به زایمان موفق یک مادر باردار در پایگاه دیشموک اشاره کرد و افزود: مادر و نوزادش پس از انجام اقدامات لازم بدو تولد با حال عمومی مطلوب، به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل شدند.

گرچه آمار تصادفات به علت وسعت کم سرزمینی این استان و جمعیت کم آن نسبت به دیگر استان ها در آمار های رسمی خود را بسیار نشان نمی دهد اما اگر موضوع آمار تصادفات و تعداد کشته ها و مصدومان ناشی از سوانح ترافیکی در این استان نسبت به جمعیت و مساحت خود استان بررسی شود ارقام معناداری به دست می آید.

 ۷۷ نفر ۶ ماه نخست ۹۸، در سوانح رانندگی منجر به فوت این استان جان خود را از دست دادند این در حالی است که مجموع فوت شدگان سوانح رانندگی در طول ۱۲ ماه گذشته ۷۲ مورد بوده است.

آمار فوتی های سال گذشته در حوادث رانندگی ۷۲ نفربوده که ۷۰ نفر از آن ها پیش از رسیدن نیروهای اورژانس کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده بودند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.
این استان بیش از ۴۰ گردنه برفگیر و حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.