در بارندگی روز چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسیری استان در برخی مناطق حدود ۴۰ سانتی متر برف بارید و مدارس همه مقاطع تحصیلی را در عصر روز چهارشنبه تعطیل کرد.

هادی زارع پور جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت آموزشی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی بویراحمد، دنا، مارگون، لوداب و مناطق سردسیری عشایری استان فردا شنبه با ۲ساعت تاخیر از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

افزون بر ۱۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان است که شهرستان‌های بویراحمد و دنا جز مناطق سردسیری و شهرستان‌های باشت و گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی نیز در مناطق گرمسیری این استان هستند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بررسی آخرین مدل های پیش‌یابی هواشناسی، نشان می‌دهد سامانه بارشی جدیدی از روز شنبه وارد استان خواهد شد.

ولی بهره‌مند عنوان کرد: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی به تدریج بعد از ظهر روز شنبه تا پایان شنبه در مناطق گرمسیری شاهد بارش باران در ارتفاعات و مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، کاهش دما، وزش باد شدید و کولاک برف خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به پوشش برف سطحی، مه آلودگی، یخ بندان در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق سردسیری کاهش دما مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ورود موج دوم بارشی در روز شنبه پنجم بهمن ماه کاهش دما بین ۷ تا ۹ درجه در مناطق مختلف استان قابل پیش بینی است.

بهره مند بیان کرد: نوع مخاطره این سامانه لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد جاده ای، تشکیل مه و کاهش دید افقی و آبگرفتگی معابر عمومی است.

تا اواسط هفته آینده با توجه به افت شدید دما اقدامات لازم برای حفظ تولیدات و محصولات کشاورزی از قبیل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.