ولی بهره مند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی به جو استان،از اواخر امروز تا اواخر وقت روز سه شنبه دوازدهم بارش باران،در ارتفاعات و پاره ای از مناطق سردسیری بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: به دلیل مدت زمان کوتاه فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده ای و کوهستانی را خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی صبح روز سه شنبه است و همچنین با توجه به برودت هوا شرایط برای بارش برف در نواحی شهری مهیا می شود. 

بهره مند بیان کرد: سامانه بسیار فعالی نیز روز جمعه صبح این هفته وارد استان می شود و بارش برف و باران در تمامی مناطق استان را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب گچساران ۲3.8 و یاسوج ۰ درجه سانتی گراد بوده اند.

میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۵ میلیمتر کاهش یافته است.

 میزان بارش سال زراعی اخیر (۹۸-۹۹) ۸۰.۵ بوده و میزان بارش مدت مشابه آن (سال گذشته) ۳۵۵.۶ میلیمتر بوده است.

میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸۸.۸ میلیمتر بوده و تفاوت سال زراعی جاری از میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۸.۳ - بوده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
 این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.