به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام حسن درویشیان روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: امید و اعتماد تازه ای که از قوه قضائیه در مردم کشور ایجاد شده را همگان ‌دانسته و آن را نقل می ‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این امید و اعتماد انتظارات مردم نیز تا حدودی افزایش یافته و رییس قوه قضائیه به طور مکرر تأکید دارد که باید این امید را پاس داشته و هرگز اجازه نداد به یأس تبدیل شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: روحیه جهادی و انقلابی رییس قوه قضائیه باید در تمامی دستگاه‌ های اجرایی و ارکان نظام ایجاد شده و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام درویشیان عنوان کرد: باید به نظارت‌ های درون دستگاهی در کشور بیش از پیش توجه شده و موضوع نظارت به عنوان یک وظیفه ملی و قانونی مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم نظارت هدایت کردن است، ابراز داشت: مسؤولان سازمان بازرسی کل کشور مطالباتی از دستگاه های اجرایی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دارند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان به دنبال مچ ‌گیری نیست اما از افرادی که با وجود تذکرهای لازم بی ‌اعتنایی کرده و اقدام به سوءاستفاده از بیت المال کنند نه تنها مچ ‌گیری می شود بلکه مچ آنها نیز قطع خواهد شد.

حجت الاسلام درویشیان اظهار داشت: عده ای می گویند که سازمان بازرسی کل کشور جسارت را از تصمیم‌ گیران نظام گرفته و این موضوع هرگز قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی، افزود: یکی از اولویت های مهم کاری مسؤولان سازمان بازرسی کل کشور صیانت از مدیران اجرایی مخلص و خدوم است که از شرایط کنونی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان هرگز سوء استفاده نمی ‌کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: برخی از مشکلات کنونی ناشی از ساختارهای فسادزا است که باید به کمک دولت و مجلس شورای اسلامی شناسایی و برای پیگیری و رفع آنها همت شود.

حجت الاسلام درویشیان عنوان کرد: یکی از موضوع هایی که از سوی مسؤولان سازمان بازرسی کل کشور دنبال می شود تحقق همین امر مهم است.

وی با بیان اینکه بسترهای بروز فساد باید هر چه سریعتر در کشور از بین برود، ابراز داشت: یکی از دلایل اصلی زمین‌ خواری اجرا نشدن کامل قانون کاداستر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ایران در این زمینه نسبت به دیگر کشورها عقب بوده و تاکنون تنها ۲۵ درصد آن اجرا شده است.

حجت الاسلام درویشیان اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور از تمامی ظرفیت‌ های قانونی برای انجام وظیفه نظارتی استفاده می ‌کند.

وی افزود: آمار قابل توجهی بازرس افتخاری در کشور وجود دارد که بسیاری از اطلاعات آنها در زمینه بروز انواع جرایم و تخلفات کارساز است. 

در این آیین ابوالفتح ابوالهادی به عنوان مدیرکل جدید بازرسی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سید نواب دانشی سرپرست پیشین تجلیل شد. 

ابوالهادی پیش از این دادستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.