حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نیز بر حسب وظیفه قانونی خود در این راستا وارد عمل شده و از طریق وزارت امور خارجه کشورمان موضوع در دستور کار قضایی و حقوقی از طریق مجامع بین المللی قرار گرفته است.

 وی یاداور شد که دادستانی کل کشور نیز بر حسب وظیفه قانونی خود نامه ای را در همین راستا تنظیم و تقدیم وزارت امور خارجه کرده و امیدوار هستیم دستگاه دیپلماسی نیز با قوت و جدیت این مساله را در سطح بین المللی پیگری کنند.

منتظری تصریح کرد: البته با اینکه اقدام رئیس جمهور شرور آمریکا یک عمل به صراحت جنایت کارانه و ناقض آشکار مقررات بین المللی است اما جمهوری اسلامی چندان انتظاری نیز از دستگاه های مدعی حقوق بشر ندارد.

وی در تشریح بیشتر وجزئیات ترور ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی و همرزمان وی به دستور مستقیم رئیس جمهوری امریکا گفت: شهید سردار سلیمانی به عنوان یک مقام رسمی و به دعوت رسمی مقامات یک کشور ثالث برای امر قانونی مستشاری در حال انجام ماموریت بود که با اقدام خیانت آمیز مقامات ایالات متحده امریکا مورد شدیدترین اقدام تروریستی قرار می گیرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه سیزدهم دیماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور و به شهادت رسیدند.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

وی در چهارم بهمن ۱۳۸۹ درجه سرلشکری دریافت کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «شهید زنده» نامیده بود.

سردار سلیمانی نقش مهمی در قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشت.

این سردار سرافراز ایران، اهل روستای قنات ملک در نزدیکی شهرستان رابر از توابع کرمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.