بوستان شهدای گمنام شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در دروازه استان خوزستان دیشب شاهد خروش مردم در غم به شهادت رسیدن شهید سردار سرافراز قاسم سلیمانی بود.

 در این آئین مردم شهید پرور گچساران با نوای سنج و دمام، در غم از دست دادن سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی برسر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

یکی از شهروندان که از آسمانی شدن سردار دل ها به شدت متاثر بود و اشک اجازه سخن گفتن به او نمی داد گفت: راه مقاومت و پایداری این شهید والامقام ادامه دارد.

مجتبی حسینی اظهار داشت:شهادت سردار قاسم سلیمانی باعث انسجام بیشتر مردم ایران خواهد شد.

وی با اشاره به حضور سردار شهید قاسم سلیمانی در زمان بحرانی در مناطق آسیب دیده مانند سیل ابتدای امسال تاکید کرد: خدمات او تنها به ابعاد نظامی محدود نمی شد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این آئین گفت: به شهادت رساندن مالک اشتر زمان در کشور عراق عملی تروریستی است.

رویا محمدی افزود: هرچند در کشورمان پهلوانان زیادی چون سردار قاسم سلیمانی وجود دارد اما ایشان به دلیل چهل سال جانفشانی مستمر برای تامین امنیت کشورمان و مردم منطقه خاورمیانه یک قهرمان است که نام و یادش هرگز فراموش نخواهد شد.

وی عنوان کرد: آرزوی شهادت که بارها از سوی این مالک اشتر زمان مطرح می شد نشان دهنده اوج اخلاص این سردار رشید اسلام است.

یک جوان ۲۵ ساله که به شدت از ترور سردار قاسم سلیمانی ناراحت بود گفت: متاثر شدن همه گروه های سیاسی و اقشار مختلف مردم از ورزشکاران،هنرمندان گرفته تا همه اقشار مردم نشانگر محبوبیت این شهید والامقام در نزد ایرانیان است.

علی احمدی با اشاره به سیاه پوش شدن بازار شهر دوگنبدان،وجود تصاویر این شهید در خیابان ها  و بیرق های سیاه بر سر در خانه های مردم نشانگر اوج ارادت شهروندان به مالک اشتر زمان است.

او بیان کرد: بسیاری از مردم برای شرکت در آئین تشییع شهید سردار قاسم سلیمانی به اهواز سفر کرده اند تا به دشمنان بگویند با اعمال تروریستی نمی توان باعث تفرقه افکنی بین ایرانیان شوید.

آئین عزاداری شهادت فرمانده سپاه قدس نیز بامداد روز شنبه در حسینیه ثارلله شهر دوگنبدان با حضور گسترده مردم گچساران برگزار شد.

شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس معاون گروه الحشد الشعبی عراق و ۱۰ نفر دیگر از همراهانشان که روز جمعه توسط آمریکائی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده بودند روز گدشته در نجف، کربلا، بغداد، کاظمین تشییع شدند.

قبل از ظهر امروز یکشنبه پیکر مطهر شهید سلیمانی در اهواز تشییع و سپس ظهر امروز در مشهد تشییع می شود و یکشنبه شب پیکرهای مطهر به تهران منتقل تا فردا دوشنبه در تهران و قم نیز تشییع شوند و در نهایت روز سه شنبه در کرمان به خاک سپرده می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.