بسیاری از مردم بر سردر خانه های خود به نشانه عزا بیرق های سیاه نصب کرده اند.

پشت شیشه بسیاری از فروشگاه های شهرهای مختلف استان تصاویری از سردار سفر کرده وطن نصب شده است.

در محافل هر کوی و برزن کهگیلویه و بویراحمد خروش و تاسف از شهادت سردار قاسم سلیمانی ادامه دارد.

مسئولان هم برنامه های عزاداری شهادت سردار قاسم سلیمانی را اعلام کرده است.

براساس آنچه تاکنون اعلام شده قرار است برنامه عزاداری شهادت این بزرگ مرد ساعت ۱۴.۳۰ دقیقه امروز چهاردهم دی ماه در خیابان تعاون شهر باشت برگزار شود.

عده ای از جوانان گچسارانی هم قرار است ساعت ۱۹ امشب در بوستان شهدای گمنام شهر دوگنبدان با روشن کردن شمع،سینه زنی و دمام زنی یاد این بزرگ مرد تاریخ را زنده نگه دارند.

شهردار باشت هم از تصمیم گیری برای نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام  شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

نگاهی به فضای مجازی هم حکایت از عمق تاسف مردم از این واقعه ناگوار دارد.

شبکه های اجتماعی که تا پیش از این سرگرم جدال های تبلیغاتی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود پس از اعلام رسمی شهادت سردار قاسم سلیمانی پیشتاز سوگ سردار دل ها شد.

پروفایل ها، استوری ها هم آکنده از تصاویر یا دل نوشته ها کاربران از شهادت سردار قاسم سلیمانی است.

به دنبال شهادت سردار قاسم سلیمانی در اثر حمله تروریستی آمریکا، مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه همگام با سراسر کشور پس از نماز عبادی سیاسی جمعه با انجام راهپیمایی این جنایت را محکوم کردند.

مردم این استان پس از شرکت در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی انزجار و خشم خود را از دولت آمریکا اعلام کردند.

در این راهپیمایی زنان و مردان با سر دادن شعارهای  "مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل" ، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست"،  و "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز"، " سردار بابصیرت شهادتت مبارک" انزجار خود را از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی اعلام کردند.

مسئولان دستگاه های اجرایی،احزاب و تشکل های مردمی نیز روز گذشته با ارسال پیام های جداگانه این ضایعه دردناک را تسلیت گفتند.

 نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت ضمن تسلیت این ضایعه دردناک گفت: خبر عروج سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی برای ما زمینیان خبری هولناک و غیرقابل‌باور بود.

غلامرضا تاجگردون افزود: مالک اشتر ایران جان پاک خویش را فدای اقتدار ایران اسلامی و راه امام و رهبر انقلاب نمود.حاج قاسم، امیری بود که در لبخندش مهر، در چشمانش پاکی و نجابت، در رفتارش انسانیت و در قدم‌هایش وقار و صلابت موج می‌زد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:: او که دنیای کفر را به ستوه آورده بود سرانجام توسط آمریکای جنایت‌پیشه و خبیث به شهادت رسید؛ اما با این عمل ناجوانمردانه آنان، نه‌تنها دل‌هایمان لرزان و قدم‌هایمان سست نخواهد شد بلکه مصمم‌تر از همیشه عزممان را جزم کرده‌ایم تا به‌فرمان رهبری با یک ایران همدل‌تر و با قاسم سلیمانی‌های دیگر همچنان قد برافرازیم و از کیان اسلامی‌مان دفاع کنیم.

تاجگردون عنوان کرد: حاج قاسم در قلوب یکایک ایرانیان و البته مسلمانان جهان خانه داشت و این‌جانب به نمایندگی از مردم شریف و شهیدپرور گچساران و باشت، عروج ملکوتی سپه‌سالار دلاور اسلام و ایران را به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت نجیب و شریف ایران تبریک و نیز تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ، علو درجات را برای امیر سرافراز مسئلت می‌نمایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث انسجام و اتحاد ملت ایران علیه استکبار خواهد شد.

حسین کلانتری افزود:شهید سلیمانی الگویی ارزشمند و بزرگ در دفاع از ارزشهای اسلامی ، مرد میدان مبارزه حق علیه باطل و سرباز بی نظیر ولایت بود که حضرت احدیت مزد تلاش مستمرش را شهادت قرار داد.

وی بیان کرد:استکبار بد طینت بداند خون این مجاهد فی سبیل الله و مالک اشتر زمانه باعث انسجام و اتحاد بیشتر مجاهدان منطقه علیه استکبار خواهد شد و آثار این خون های به ناحق ریخته در باروری درخت انقلاب اسلامی نمایان خواهد شد.

شهید سردار قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ خورشیدی در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود. قاسم دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر به کار بنایی گذراند و در سال های جوانی در سازمان آب کرمان پیمانکار یکی از بخش های آن شد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست.

با شروع جنگ تحمیلی ایشان چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در صدر یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا از پیشروی رژیم بعث در جبهه مالکیه جلوگیری کند.

این شهید والامقام در سال ۱۳۶۰  خورشیدی با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

این سردار شهید در بسیاری از عملیات ها شرکت داشت.

همچنین شهید سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود. با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷خورشیدی، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. 

سردار سلیمانی در بهمن ۱۳۸۹ خورشیدی از طرف آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را دریافت کرد.

برابر برنامه رسمی پیکر سردار قرار است عصر امروز وارد کشور شده و فردا یکشنبه پس از طواف در حرم رضوی و تشییع در مشهد روز دوشنبه در تهران و روز سه شنبه در کرمان زادگاهش تشییع شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.