ایوب مقیمی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح "راست قامتی و حرکات اصلاحی'"با هدف تامین سلامت دانش آموزان و برای افرادی که دستگاه استخوان عضلانی و مفصلی آنان دارای ناهنجاری بوده و عادات حرکتی نامناسب و فقر حرکتی دارند اجرا شد.

وی کمک به اصلاح ناهنجاری های قامتی، پیشگیری از شیوع ناهنجاری های اکتسابی دستگاه عضلانی ،اسکلتی و معرفی دانش آموزان دارای ناهنجاری های اسکلتی به کانون های تندرستی و حرکات اصلاحی را از دیگر اهداف طرح 'راست قامتی و حرکات اصلاحی عنوان کرد

مقیمی  بیان کرد: طرح راست قامتی و حرکات اصلاحی برای نوآموزان بدو ورود به دبستان و پس از شناسایی آنان با انجام تمرینات و حرکات اصلاحی اجرا می شود.

وی به اشاره به راه اندازی نخستین مرکز مشاوره و روانشناختی دانش آموزی و خانواده، آموزش و پرورش گچساران گفت: در این مرکز پنج نفر از مشاوران با مدرک تحصیلی دکترا، خدمات مشاوره ای را به دانش آموزان ارایه می کنند.

مقیمی بیان کرد: ایجاد چنین مرکزی نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات این قشر در مدرسه و خانواده دارد.
وی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۶۰۰ دانش آموز و ۳۰۰ اولیا در گچساران از سوی مشاوران آموزش و پرورش این شهرستان راهنمایی گرفتند.

مقیمی افزود: در این مرکز مشاوره خدمات مشاوره ای شامل مشاوره ازدواج، تحصیلی و شغلی در 2 بخش پیشگیری و درمان ارایه می شود.

وی تصریح کرد: مشاوران این مراکز باید با رویکردی فردی یا گروهی زمینه ایجاد تغییر مثبت در مراجعان را بنحو شایسته ای فراهم کنند.
مقیمی اظهار کرد: وجود مراکز مشاوره با حضور مشاوران امین و مجرب در حل مشکلات تحصیلی، عاطفی، خانوادگی و ارتباطی دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است.

بیش از ۲۴ هزار دانش آموز در گچساران مشغول به علم آموزی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.