اسماعیل جمیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۳۱۱ نفر زندانی کهگیلویه و بویراحمد گواهینامه قبولی این دوره ها را کسب کرده اند و این افراد علاوه بر استفاده از تسهیلات رفاهی و قضایی، پس از آزادی توسط مراکز مراقبت پس از خروج متناسب با رشته فنی و یا کشاورزی طی شده با ارائه گواهینامه از وام های خوداشتغالی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: جامعه هدف در این آموزش ها علاوه بر زندانیان شامل سربازان وظیفه نیز هستند و امید است تا با همکاری انجمن های حمایت شرایطی فراهم شود تا خانواده های زندانیان در این دوره ها شرکت و حمایت ها و پشتیبانی های مالی از آنان انجام شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از عوامل بروز جرم و افزایش آن، بیکاری بوده که از جمله دلایل بیکاری نداشتن مهارت و تخصص در حرفه های مختلف است که این مهم در سطح زندان ها به طور ویژه در حال انجام است.

جمیاری تصریح کرد: این نهاد علاوه بر مراقبت و نگهداری زندانیان با فراهم سازی بستر اصلاحی و تربیتی زمینه بازسازی شخصیت مددجویان را با هدف بازاجتماعی شدن آنان ایجاد می کند.

وی ابراز داشت: در این رابطه با دستگاه های مختلف تفاهم نامه هایی منعقد شده و تاکنون اداره های کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد و سازمان جهاد کشاورزی همراهی و تعامل مطلوبی را در زمینه آموزش و مهارت آموزی زندانیان داشته اند.

ظرف سه سال گذشته ۷۰۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های استان آزاد شده اند و امسال در مجموع ۱۳۹ نفر از زندان های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.