پروانه نیک مرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری تنها ۴۲ میلیارد ریال بوده که افزون بر ۳۸ میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی افزود: امسال ۹۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد به زنان پرداخت شده است.

نیک مرام بیان کرد: سال ۹۷ سهم کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیارد ریال بود که تنها ۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار سهم مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد جذب و پرداخت شد که این مهم بی سابقه بوده است.

کسب و کار های خانگی شامل فعالیت هایی همچون شیرینی پزی، هنرهای صنایع دستی، پرورش گلهای تزئینی، کاشت گیاهان دارویی و موارد بسیار دیگر است.

مهمترین مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی شامل گلیم بافی، معرق، سفال، گلدوزی، گبه بافی، البسه محلی و سوزن دوزی هستند.

بررسی ها نشان می دهد با توجه به استقبال مردم استان بویژه زنان از مشاغل خانگی،سهم اندک تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته در سال جاری به استان جوابگوی متقاضیان نیست و افزایش این سهم به میزان سال گذشته می تواند پاسخگوی بخشی از نیاز این همه متقاضی در کهگیلویه و بویراحمد باشد و می طلبد دولت چاره ای برای بهره مندی بیشتر افراد به ویژه زنان از تسهیلات مشاغل خانگی بیندیشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.