یاسر رحیمیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هم اینک ۴۷ هزار و۱۱۰ نفر عضو کتابخانه های استان هستند.

وی شمار کتاب های موجود در کتابخانه های استان را ۵۷۰ هزار جلد عنوان کرد و گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸۰نسخته کتاب در مخازن کتابخانه های استان وجود دارد.

رحیمیان مجموع زیربنای فضای فیزیکی کتابخانه های استان را ۲۰ هزار و ۲۸۹ متر مربع ذکر کرد و گفت: میزان سرانه فضای مطالعه ای به ازای هر۱۰۰ نفر حدود ۲.۸متر مربع است.

وی با بیان اینکه هم اینک هفت طرح عمرانی در حوزه ساخت کتابخانه در مناطق مختلف در دست اجرا است، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین ۴۰ تا ۹۶ درصد است.

رحیمیان ساخت کتابخانه رادک گچساران به میزان ۲۸۰ متر مربع و با پیشرفت فیزیکی ۹۴درصد، کتابخانه شهر مادوان یاسوج با پیشرفت فیزیکی ۹۶درصد و زیربنای حدود ۱۲۰ متر مربع و کتابخانه فرهنگ شهر دهدشت با حدود ۹۶ درصد پیشرفت و با زیربنای حدود ۷۰۴ متر مربع را از مهمترین این طرح ها عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد ۲ کتابخانه در شهرهای چرام و لیکک بهمئی نیز با میانگین حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند که در سال جاری برای هر یک از یان طرح ها مبلغ حدود ۱۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

رحیمیان تصریح کرد: برخی از این طرح ها از سال های ۸۷ تا ۹۰ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود اما به دلیل کمبود اعتبار و تا سال های ۹۵ و ۹۶ راکد بودند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در حالی که میانگین پیشرفت فیزیکی برخی از این طرح ها تا سال ۹۶ کمتر از ۴۰ درصد بود ظرف سال های گذشته با کمک خیرین و منابع دولتی میانگین پیشرفت فیزیکی آنها به بالای ۹۶ درصد رسیده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.