قادر آشنا روز شنبه در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نکته مهم آنکه بخش عمده ای از این کتاب ها چاپ جدید است.  

وی افزود: هفت نمایشگاه استانی کتاب از ابتدای امسال تاکنون در نقاط مختلف کشور برپا شده که میزان فروش در آنها افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌ های فرهنگی ایران بیان کرد: هر چند که سرانه مطالعه در کشور بر اساس بررسی های انجام شده تا حدودی پایین است اما از سوی دیگر میزان استقبال مردم و فروش در نمایشگاه‌ های استانی کتاب نیز وضعیت مطلوبی دارد.

آشنا عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در نمایشگاه کتاب تهران خریداری شد که بیانگر استقبال چشمگیر مردم است.

وی ابراز داشت: گرانی کاغذ مشکلاتی را برای ناشران و حوزه چاپ و نشر کتاب در کشور ایجاد کرده که انتظار می رود متولیان امر برای رفع آن تلاش و اقدام کنند.

آشنا گقت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع این مشکل به زودی کاغذ با ارز ۴۵ هزار ریال بین ناشران کشور توزیع خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کتاب و کتابخوانی شاخص خروج از جهل و ورود به عرصه بصیرت، آگاهی و دانایی است و به همین دلیل اهمیت ویژه ای دارد. 

احد جمالی اظهار داشت: حمایت همه جانبه از ناشران، کاهش هزینه های چاپ و نشر و افزایش میزان خرید کتاب از سوی مردم جزو راهکارهای مهم توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد است.

نوزدهمین نمایشگاه کتاب همراه با دومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های دیجیتال کهگیلویه وبویراحمد روز شنبه با حضور سرپرست نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی استانی و محلی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) یاسوج گشایش یافت.

 این نمایشگاه در قالب ۱۲۵ غرفه دایر شده که ۲۰ غرفه مربوط به نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های دیجیتال است.

 این نمایشگاه از امروز شنبه ۱۸ تا ۲۳ ابان ماه سال جاری دایر است و علاقه مندان می توانند صبح ها از ساعت ۹تا ۱۲ وعصرها نیز از ۱۵ تا ۲۰ شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.