به گزارش ایرنا، شورای اطلاع رسانی اقتصادی در استان ها یکی از تدابیر و سیاست های راهبردی دولت تدبیرو امید در شرایط کنونی برای ایجاد هماهنگی ها و هم افزایی بیشتر در جهت مقابله با هجمه های وسیع رسانه ای ، تبیلغاتی و جنگ روانی دشمن است.

دبیری شورای اطلاع رسانی اقتصادی تاکنون بر عهده روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ها بود که در ساختار جدید، دبیری این شورا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها واگذار شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد یکی از اهداف مهم این شورا را ایجاد وحدت رویه و انسجام بخشی بهتر در امر اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام و همچنین افزایش و جلب اعتماد عمومی در تقابل با برخی سیاه نمایی ها و اخبار ناامیدکننده در فضای رسانه ای در سطح ملی و بین المللی دانست.

احد جمالی یکی از ضعف های مشهود در بسیاری از دستگاه های اجرایی این استان و حتی در سطح وسیع تر آن در دولت تدبیرو امید را مربوط به حوزه اطلاع رسانی و مجموعه روابط عمومی ها دانست و بر ضرورت ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در کنار آموزش های دوره ای برای روابط عمومی ها تاکید کرد.

جمالی همچنین با انتقاد از تکثر و اشتهای به اخبار و گزارش های منفی در بین رسانه های این استان و ضرورت ایجاد امید و نشاط اجتماعی و حفظ انسجام در شرایط حساس کنونی، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده به طور میانگین از هر ۱۰ خبر منفی در سطح کشور دو تا سه مورد ان مربوط به استان بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: حتی برخی از این اخبار و گزارش های منفی نیز جنبه امنیتی پیدا کرده و در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه تکثر و رشد آمار رسانه ها در یک کشور و یا منطقه نماد بالندگی و توسعه محسوب می شود، گفت: البته رسانه به همان میزان که می تواند نقش مفید، مثبت و سازنده در حل مسایل و توسعه همه جانبه داشته باشد ، در صورت مدیریت نشدن صحیح نیز می تواند عامل ضد توسعه نیز محسوب شود.

جمالی با بیان اینکه نقد و انتقاد دلسوزانه و مشفقانه از سوی رسانه ها یک اصل و ضرورت غیرقابل انکار برای اصلاح امور است گفت: رسانه نباید به هر قیمتی حتی خدشه دار کردن عزت و حیثیت و داشته های یک استان به دنبال جذب مخاطب بیشتر باشد.

وی نقش رسانه ها در شرایط کنونی و در جهت دهی مثبت افکار عمومی در حوزه های مختلف را تعیین کننده و راهبردی دانست و یادآور شد: باید سعی شود تا نقاط مثبت ، داشته ها و دستاوردهای این استان بیشتر برجسته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین به نهادینه کردن جریان گفتمان سازی و گفت وگو در راستای ایجاد وحدت و انسجام در جامعه تاکید کرد و گفت: چنانچه جهت گیری ها به این سمت سوق داده نشود در سایه خلاء این اصل نیز طغیان و بحران شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: ذهنیت آرمان مطلق از سوی هر طیف و یا جریان خاص سیاسی و قدرت امری باطل و مطرود از نگاه دینی و حتی سیاسی قلمداد می شود و هر جریانی امروز در کشور باید ظرفیت لازم سیاسی برای پذیرش واقعیت های موجود را داشته باشد.

جمالی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی دولت و مجموعه مدیریتی استان ایجاد وحدت، انسجام و هم گرایی بین جریان های مختلف سیاسی است، گفت: باید به جای خودزنی ها و دامن زدن به اختلاف ها با اصل وحدت و گفتمان دنبال حل مسایل بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.