به گزارش ایرنا، حسین جنتی دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: این میزان کمک بلا عوض برای سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله و همچنین ۵۰۰ واحد مسکونی تخریبی ناشی از بروز سیل فروردین امسال پرداخت شده است.

از ۱۲ اردیبهشت سال ۹۷ تا پایان سال حدود ۵۰ زلزله و پس لرزه به بزرگی ۲.۵ تا ۵.۲ ریشتر در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد رخ داد که حدود ۲۵۰ مصدوم بدنبال داشته اند.
براساس برآوردهای نهایی، زلزله های ۵.۲ و ۴.۸ ریشتری در تاریخ ۱۲ و ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ بیش از یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به یاسوج و سی سخت در این استان آسیب رساند.

جنتی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ پرونده از مجموع 500 واحد تخریبی ناشی از سیل به بانک های عامل معرفی شده گفت: در بخش تعمیرات نیز ۷۰۰ پرونده تشکیل شده که ۴۳۵ مورد آن مورد تایید قرار گرفته است.

بر اساس برآوردها ، میزان خسارات ناشی از وقوع سیل فروردین امسال در کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف رقمی افزون بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است.

جنتی همچنین با اشاره به اجرای طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان نیز گفت: ۳۵ هزار واحد مسکونی در سطح روستاها و ۴۴۵ مورد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مقاوم سازی شده اند.

وی تاکید کرد که تاکنون در ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه و همچنین در ۴۴۵ روستای استان و در قالب یکهزار و ۳۰۰ طرح عمرانی طرح هادی اجرایی شده است.

میانگین جمعیت روستایی در کشور ۲۶درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۰ هزار نفر جمعیت معادل ۴۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد همچنین تاکید کرد که ظرف یک سال گذشته در بیش از ۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان آسفالت معابر انجام شده که رقمی افزون بر ۵۵۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۰ هزار نفر دارای ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که بیش از یکهزار روستای آن زیر ۲۰ خانوار هستند و بر اساس قانون و شاخص های ارایه خدمات از سوی بنیاد مسکن عملا هیچ گونه خدماتی به این هزار روستا از سوی این نهاد انجام نمی شود و یا در حد بسیار محدود و کمک های ناچیز است.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.