به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید رضا خاضع در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: کشور فرانسه که در زمان مذاکرات برجام نقش پلیس بد را ایفا کرده بود هم اینک با ظاهرسازی ها به دنبال ایفای نقش یک پلیس خوب است.

وی تصریح کرد: اروپا و فرانسه ای که در کنار امریکا به هیچ کدام از تعهدات خود در برجام عمل نکردند از ایران می خواهند در برجام بماند که این ادعا دور از منطق دیپلماسی است.

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: رئیس جمهوری کشورمان و تیم مذاکره کننده نیز آنگونه که بارها همگام با سیاست های راهبردی نظام و توصیه های رهبری فرزانه مقتدرانه و با شجاعت از مواضع اصولی و حق طلبانه ایران در مساله برجام دفاع کرده این بار نیز با همین قاطعیت و جدیت در مقابل فریب کاری ها و ظاهرسازی های فرانسه و اروپایی ها ایستادگی کند.

امام جمعه موقت یاسوج، اروپا و فرانسه را فاقد صلاحیت لازم برای میانجی گری در مساله برجام دانست و گفت: طرف مقابل در حرکتی ناشیانه و دور از مواضع و قوانین بین المللی از برجام خارج شده و کسی که نقض قانون کرده باید پاسخگوی بدعهدی ها و مواضع غیراصولی خود باشد.

حجت الاسلام خاضع همچنین شرطی کردن و گره زدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به موضوع برجام را نیز از شیطنت های سیاسی اروپایی ها و غرب دانست و گفت: مهمترین اصل برای برون رفت از فشارهای اقتصادی مقاوم ساختن اقتصاد کشورمان با تکیه بر توان داخلی و استعدادهای درونی است.

امام جمعه موقت یاسوج همچنین تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانان غربی اش طی بیش از چهار و نیم سال گذشته علیه مردم فقیر و مظلوم یمن را یاداور شد و گفت: ایستادگی و مقاومت یمن و گروه های مقاومت انصارالله بویژه ظرف یک ماه گذشته ضربات محکم و سنگینی به سعودی ها وارد کرده است.

وی تصریح کرد: اسارت بیش از سه هزار نفر از اتباع عربسان و مزدوران ائتلاف عربی در منطقه نجران توسط جنبش انصارالله یمن ، کشته شدن افزون بر ۲۰۰ تن از نظامیان و فرماندهان نظامی سعودی و انهدام سه تیپ فرماندهی و نیز به غنیمت گرفتن صدها دستگاه خودروی نظامی و زرهی تنها بخشی از عملیات غرورآفرین انصارالله یمن علیه تجاوزگران سعودی بوده است.

خاضع تاکید کرد: این عملیات ها و شکستن قدرت های اقتصادی و هیمنه پوشالی آنها نتیجه گفتمان مقاومت است.

وی یادآور شد: از آنجایی که انصارالله یمن بارها اعلام کرده این حملات و عملیات ها در پاسخ به تجاوزهای چندین ساله رژیم منحوس سعودی بوده اما برخی کشورها با هماهنگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی انگشت اتهام را به سمت ایران برده اند که چنین عملیات های پیچیده ای از سوی یمنی ها بر نمی آید و جمهوری اسلامی پشت این عملیات ها است.

وی ادامه داد: انقلابیون و انصارالله یمن همچنین در عملیاتی دیگر با ۱۰ پهپاد علیه تاسیسات آرامکو عربستان افزون بر  ۱۰۰میلیارد دلار خسارت به این رژیم پوسیده، ستمگر و ظالم وارد کردند.

خاضع تاکید کرد: این عملیات های غرورآفرین و پیروزمندانه یمنی ها نماد بارز مقاومت و سلاح ایمان است که تمامی ابرقدرتهای عالم را به زانو درآورده و انها را دچار وحشت و هراس کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی در میان دنیای پرآشوب کنونی در جزیره ای امن واقع شده و مردم با احساس امنیت و کمترین تنش  مشغول انجام فعالیت روزانه خود هستند.

 خاضع یاداور شد: این احساس امنیت و نظم حاکم بر کشور نتیجه تلاش ها و مجاهدت شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی در جای جای این کشور است.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.