به گزارش ایرنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون کاستی ها، ظرفیت ها و نیازهای استان در حوزه اشتغال دیدار و گفت و گو کرد.

حسین کلانتری در این دیدار خواستار توجه ویژه دولت برای افزایش سهم تسهیلات بانکی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شد.

وی با اشاره به نوپا بودن کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت، افزود: باتوجه به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف و فرصت های اقتصادی و صنعتی موجود در استان، آمار بیکاران کهگیلویه و بویراحمد بالاست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار افزایش سهم تسهیلات روستایی شد و بیان کرد: ایجاد زیرساخت های اشتغال در مناطق روستایی زمینه شکوفایی این مناطق را فراهم و از مهاجرت ها به مناطق شهری جلوگیری خواهد کرد.

کلانتری عنوان کرد: تعاونی های این استان نیازمند حمایت مالی دولت هستند و می طلبد دولت نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشد.

وی خواستار کمک این وزارت خانه برای رفع مشکلات استان در حوزه تعاونی ها شد و تاکید کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ تعاون مشکل بیکاری تا حد زیادی در این استان مرتفع می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزایش تخصیص اعتبار به مشاغل خانگی و افزایش سهم تسهیلات روستایی و عشایری می تواند زمینه رونق تعاونی ها و به تبع آن ها افزایش تولید در استان را مهیا کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از نگاه خاص این وزارت به استان کهگیلویه و بویراحمد نیز برای واگذاری وسیله نقلیه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، افزایش سهم مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی و عشایری و تخصیص اعتبار برای پروژه های ورزشی اداره کل استان قول مساعد و دستورات لازم را این خصوص داد.

دولت به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.