به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دوران دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورا بوده و نقطه عطفی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برخی دلایل تبدیل شدن دوران دفاع مقدس به نقطه عطف در تاریخ کشور و انقلاب شامل جانفشانی های بی نظیر رزمندگان و فرماندهان، ولایت پذیری آنان، سبقت گرفتن آنها در شهادت و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بین قشرهای مختلف مردم است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رزمندگان و فرماندهان ایران در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که به کمک نیروی ایمان و با وجود کمترین تجهیزات نظامی می توان مقابل استکبار جهانی ایستاد و ابهت پوشالی آنان را شکست.

حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: یک وجب از خاک ایران در دوران دفاع مقدس از سوی بیگانگان اشغال و تصرف نشد.

وی ابراز داشت: یاد و نام شهدا، رزمندگان و فرماندهان و رشادت های مثال زدنی آنان در دوران دفاع مقدس باید همواره گرامی داشته شود.

حجت الاسلام میرمحمدی گفت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تمامی ظرفیت های خود را برای اجرای هر چه بهتر و باشکوه تر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در اختیار متولیان امر قرار دهند.

وی اظهار داشت: ستادهای بزرگداشت هفته دفاع مقدس هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به زودی تشکیل و فعال شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هفته دفاع مقدس امسال ۲۲۶ برنامه در زمینه های مختلف در این استان اجرا می شود.

سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: برخی از مهمترین برنامه ها شامل رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و اسناد دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره گویی، تجلیل از رزمندگان و فرماندهان پیشکسوت و دیدار جمعی از آنان با امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری یادواره شهدا در تعدادی از روستاها و مراکز بخش ها و دیدار با خانواده شهیدان است.

وی برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری همگانی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه پنجم مهرماه از سوی برخی رزمندگان و فرماندهان پیشکسوت، تهیه و پخش میزگردهای رادیویی و تلویزیونی در شبکه استانی دنا با موضوع توانمندی های دفاعی و نظامی ایران، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نشست های بصیرت افزایی، راه اندازی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه پنجم مهرماه و برگزاری همایش تفنگداران عشایر را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

سرهنگ آسمند افزود: هفته دفاع مقدس امسال عملیات «طریق القدس» در دهکده دفاع مقدس شهر یاسوج از سوی تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد بازسازی می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رژه نیروهای مسلح ۳۱ شهریورماه امسال تنها در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار می شود حال آنکه سال های گذشته در تمامی شهرهای استان برگزار می شد.

سرهنگ آسمند عنوان کرد: هفت کمیته برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و شرح وظایف آنها نیز تعیین شده است.

وی ابراز داشت: این کمیته ها شامل اجرایی و پشتیبانی با مسئولیت سپاه فتح، تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت صداوسیما، ورزشی با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان، فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، زنان با مسئولیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، کودک و نوجوان با مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امنیتی و انتظامی با مسئولیت نیروی انتظامی است.

لوح تقدیر حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اهدا شد.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس یکهزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

۷۵۳۵/۱۶۶۲    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.