به گزارش  ایرنا، مرتضی سجادپور روز پنجشنبه در نشست برنامه ریزی برگزاری آئین های عاشورای حسینی در گچساران افزود: نماز ظهر عاشورای امسال به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور گچساران برپا خواهد شد.

وی بیان کرد:با برنامه ریزی انجام شده آئین های عزاداری عاشورای حسینی به صورت زنده از شبکه استانی دنا و شبکه های ملی پخش خواهد شد.

معاون فرمانداری گچساران تصریح کرد: این آئین ها از ساعت هشت بامداد روز سه شنبه تا پیش از نماز ظهر عاشورا به صورت مستقیم از سیمای استانی دنا به تصویر کشیده خواهد شد.  

سجادپور تصریح کرد: چند دستگاه اتوبوس برای تردد عزاداران از شهرک های اطراف شهر از سوی شهرداری و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران آماده خدمات رسانی می شود.

معاون فرماندار گچساران بیان کرد: اقشار مختلف مردم این شهرستان و نهادهای دولتی آماده برگزاری باشکوه تر آئین های عزاداری در شب های تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.

سجادپور با اشاره به شور و حال وصف ناشدنی مردم گچساران در آئین های محرم امسال چون سال های گذشته افزود: آئین های عزاداری دهه نخست محرم به صورت خود جوش و مردمی برگزار می شود.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۱۶۰ هیات عزاداری دارد.


 

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.