شهریار رضوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اولین جشنواره شادی و نشاط آی‌مت تابستان امسال در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در استانهای مختلف کشور برگزار شد.

وی گفت: در مرحله استانی جشنواره شادی و نشاط آی‌مت  ۴۸ کودک به مسابقات کشوری راه پیدا کرده که از این تعداد، ۱۳ کودک از آی‌مت شهرستان کهگیلویه بودند.

رضوی با اشاره به درخشش کودکان استان در مرحله کشوری تصریح کرد: در مرحله کشوری جشنواره که با حضور یکهزارو ۶۰۱ کودک از سراسر کشور برگزار شد ۲۷ کودک از استان به مرحله جهانی این مسابقات راه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: از شهرستان کهگیلویه ماهان صمدیان، سیده فاطمه غفاری اصل، سید محمد مهدی خرام و سید امیرعباس امامی منش با درخشش خود جواز حضور در مسابقات جهانی آی‌مت را کسب کردند.

رضوی افزود: مسابقات جهانی آی‌مت دی‌ماه امسال به میزبانی ایران در جزیره کیش با حضور کشورهای چین، آمریکا، مالزی و سنگاپور برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی آی‌مت کهگیلویه تصریح کرد: سال گذشته در مسابقات جهانی آی‌مت در کشور مالزی سه کودک از دهدشت در این مسابقات حضور داشتند که در پایان ایلیا دوهنده و سید محمد مهدی خرام موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.

سومین دوره جشنواره کشوری، انتخابی جهانی مفاهیم پایه ریاضی به شیوه آی‌مت برای کودکان سه تا هشت سال در سه سطح با حضور یکهزار و ۶۰۱ نفر از کودکان سراسر کشور، پنجم شهریورماه در شیراز برگزار شد.

آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی‌مت (من ریاضی را دوست دارم) روشی نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه، بازی و سرگرمی به کودکان آموزش داده می‌شود.

این علم در ایران بسیار نوپاست و در پنج سال اخیر با تایید دفتر تکنولوژی آموزش و پرورش در مهدها و پیش دبستانی های کشور آموزش داده می‌شود.

این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشورهایی مانند چین، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از ۱۰ سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می‌دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.

۷۵۳۱/1662

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.