گودرز باقری‌فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر کیلوگرم بذر به قیمت های متفاوت و براساس تصمیم کارشناسی کمیته فنی بذر از بهره برداران خریداری و در فصل کاشت برای توسعه و غنی سازی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شود.

وی بیان کرد: نیاز بذر برای غنی سازی و توسعه جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۵۰ تن است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای شناسایی محدوده جنگلی غنی برای برداشت بذر گونه های جنگلی در آینده خبر داد.

باقری فرد عنوان کرد: براساس این طرح بررسی های کارشناسی مورد نیاز برای شناسایی محدوده هایی که از خشکسالی و بیماری ها در امان بوده اند انجام می شود تا کار برداشت بذر از آن جنگل ها انجام شود.

باقری فرد ابراز داشت: این طرح به منظور تولید نهال با کیفیت برای توسعه جنگل ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت گونه های مرتعی در استان به تازگی پایان یافته است ابراز داشت:در سال جاری  حدود ۲۰ تن انواع گونه های مرتعی مانند باریجه، آنغوزه، جاشیر از بهره برداران خریداری شده است.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه گیاهان دارویی در مراتع،احیا و توسعه جنگل ها هر ساله در نیمه دوم سال در استان اجرا می شود. 

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران قرار دارد و ۳۰ درصد کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده است. 

این استان با حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است. 

کهگیلویه و بویراحمد با ۲ اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است. 

این استان بیش از ۱۰ درصد آبهای شیرین کشور را دارد، بدون خاک شور و پوشیده از جنگل های انبوه بلوط است.

کهگیلویه وبویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر۴۰درصد گونه های گیاهی و دارویی کشور را در خود جای داده است. 

۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.