به گزارش ایرنا، علی خان چایه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران گچساران، امانتداری، شجاعت، دقت و بی‌طرفی را از ویژگی‌های رسانه‌های اعلام کرد.

وی بیان کرد: رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در تغییر نگرش مردم، اعتلای فرهنگ و ارزش های مردم و برانگیختن عواطف و احساسات مردم دارند.

فرماندار گچساران سالروز شهادت محمود صارمی را گرامی داشت و گفت که این شهید نمونه کامل یک ایثارگر در سنگر اطلاع رسانی است. 

محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید. 

این تاریخ در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز خبرنگار نام گرفت. 

فرماندار گچساران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در رفع کمبودهای زیرساختی در مناطق روستایی خدمات ارزنده ای ارائه داده گفت: تامین زیر ساخت های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، رفاهی و خدماتی از مهمترین اولویت های دولت در روستاهاست. 

 خوان پایه افزود: ۴۲ میلیارد ریال در سال گذشته از محل اعتبارات نفت به توسعه زیرساخت های ورزش روستایی این شهرستان اختصاص یافت. 

وی ابراز کرد: به وجود ۲ رودخانه خیرآباد و زهره در گچساران اشاره کرد، و گفت: وجود آب های فراوان یکی از  ظرفیتی مهم این شهرستان پس از نفت بود ه که به همت دولت تدبیر و امید و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حال شکوفایی است

خوان پایه  بیان کرد: آبرسانی به ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از خدمات مهم دولت است.

خوان پایه تصریح کرد: در حوزه راههای مواصلاتی و چند خطه نمودن این راهها در چند سال گذشته اقدامات موثری در جهت رفاه حال مردم انجام گرفته است.  

وی بیان کرد: امید می رود سد چم شیر با قابلیت برق آبی در سال جاری بهره برداری شود و تحولی چشمگیر در اقتصاد به ویژه کشاورزی استان های جنوبی رخ دهد. 

وی ابراز داشت: گچساران دارای قابلیت های دیگری چون گردشگری، نزدیکی به بنادر جنوبی برای سرمایه گذاری صنعتی و گیاهان دارویی است . 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت :که حمایت از رسانه‌های محلی مانند سایت‌های خبری در اولویت برنامه‌های دولت است. 

امیرحسین نوروزی اظهار داشت:  رسانه‌های بهترین انعکاس دهندگان وضعیت هر جامعه‌ای است که حمایت از آنها ضروری است. 

وی بیان کرد که تمام مدیر مسئولان رسانه‌ها موظف به برقرارکردن بیمه خبرنگاران خود هستند و اداره ارشاد در صورت داشتن بیمه آماده حمایت از اهالی رسانه برای ارائه پوشش بیمه تکمیلی است. 

نوروزی افزود: بیش از ۴۲ پایگاه خبری دارای مجوز در گچساران وجود دارد.

در پایان این آیین از خبرنگاران فعال شهرستان گچساران با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

۲۰۸۲/۶۱۱۰


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.