مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک مرکز علمی پیشرو در توسعه پایدار افزون بر نقش موثر در پویایی اجتماعی و فرهنگی منطقه تلاش دارد، سهم مهمی در زمینه توسعه اقتصاد منطقه و ارتقای دیار ترشیز ایفا کند.

هادی معماریان امروز 29 تیرماه در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیریت مالی مرکز آموزش عالی کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، بیان کرد: این مرکز که بیم تعطیلی آن در سال‌های قبل وجود داشت، توانسته با تهیه سند آمایش و افزایش تعداد دانشجو و افزایش جذب هیئت علمی جدید افق روشنی را پیش روی خود ترسیم کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دریک سال اخیر این مرکز توانسته در راستای رسالت دانشگاه‌ها در انجام مسئولیت اجتماعی پیشتاز باشد و به خوبی به جامعه وصل شده و در مسائل جامعه نقش‌آفرینی کند.

معماریان عنوان کرد: از سال 90 که مرکز آموزش عالی کاشمر با دو رشته و 30 دانشجو راه‌اندازی شد به رغم همه تنگناها و مشکلات مسیر رو به پیشرفتی را پیموده و خوشبختانه مسیرهای صعب‌العبور گذشته به همت مجموعه پرسنل، اساتید و اعضای هیئت علمی و مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سپری شده و اینک روزهای روشنی در انتظار این مجموعه است.

رشد 6 برابری تعداد اعضای هیئت علمی

 وی افزود: جمعیت دانشجویی این دانشگاه از سال 90 تاکنون حدود 30 برابر شده است و در حال حاضر حدود 800  دانشجو در مرکز آموزش عالی کاشمر مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به رشد 6 برابری تعداد هیئت علمی این دانشگاه نسبت به سال 90، بیان کرد: مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک مرکز علمی پیشرو در توسعه پایدار، افزون بر نقش موثر در پویایی اجتماعی و فرهنگی منطقه تلاش دارد سهم مهمی در زمینه توسعه اقتصاد منطقه و ارتقاء دیار ترشیز ایفا کند.

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: با پیگیری‌های انجام شده، اعتبار لازم برای توسعه و تجهیز مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب و کار ترشیز اخذ شده که وجود این مرکز می‌تواند به شتاب‌دهی در زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای جدید و به فعلیت در آوردن ایده‌های خلاقانه کمک کند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر این مرکز موفق به انعقاد هفت تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی شده تا بتواند در حوزه‌های مورد نظر دستگاه‌های مختلف را از نتایج فعالیت‌های پژوهشی اساتید این مرکز بهره‌مند نماید.

عقلانیت، خردورزی و آزاداندیشی از مهم‌ترین راهبردها

وی به موفقیت دانشگاه در برگزاری مطلوب "همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ترشیز" اشاره کرد و افزود:این رویداد ملی توانست با جذب بیش از 160 مقاله علمی و پژوهشی و با کسب مجوز از مرکز منطقه‌ای علوم جهان اسلام (ISC)، نقطه شروع یک تحول بزرگ در منطقه ترشیز باشد.

معماریان با اشاره به اینکه عقلانیت، خردورزی و آزاداندیشی از مهم‌ترین راهبردهای امروز فرهنگی و اجتماعی مرکز آموزش عالی کاشمر است؛ گفت: اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، دعوت سخنرانان مطرح از طیف‌های مختلف فکری، برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری بخشی از فعالیت‌های امور فرهنگی و اجتماعی این مرکز است.

وی افزود: خوشبختانه در یک سال اخیر مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار و ترکیب بدن و مشاوره ورزشی، (مجهزترین مرکز با بیش از 6 میلیارد ریال تجهیزات) که این مرکز از نظر تجهیزات و امکانات نمونه است، توانسته خدمات بسیاری در زمینه آموزش و پژوهش به مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی ارائه دهد. همچنین این مرکز آموزش عالی در این مدت با برگزاری بیش از 10 کارگاه آموزشی توسط  مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی، فعالیت جدی‌تری در مدیریت سبز داشته که در راستای اهداف سند آمایش دانشگاه است.

مدیر مرکز آموزش عالی کاشمر یادآور شد: علاوه‌بر این با نقش آفرینی مناسب و مطلوب مرکز عالی کاشمر در حوزه شناسایی راه حل‌ها برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امید می‌رود بتوانیم در راستای رونق منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی مرکز از جمله کمبود فضا و پایه ضعیف بودجه و اعتبارات دانشگاه گفت: با حمایت مسئولان، می‌توانیم مرکز آموزش عالی کاشمر را به عنوان رکن توسعه و تعالی و پیشرفت منطقه معرفی کرده و از ظرفیت دانشگاه و دانشگاهیان در حل مشکلات دیار ترشیز بهره ببریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.