سید اسکندر صیدایی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن اظهار کرد: بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ، استان همدان در سال 95 می بایست 66 طرح از طرح های تملک دارایی سرمایه ای را به بخش خصوصی واگذار می کرد.
وی اضافه کرد: 235 طرح سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و در سال 96 نیز صدها طرح آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان همدان بیان کرد: برای کوچک و توانمند سازی دولت، دولت آماده است طرح های خود را با قیمت کارشناسی و در مناطق محروم پروژهای سرمایه گذاری را برای مدیریت و تکمیل به بخش خصوصی واگذار کند .
صیدایی افزود: باید در سال 96 بیش از سال گذشته به بخش خصوصی میدان داد و بستر را برای واگذاری به بخش خصوصی فراهم کرد.
وی یادآوری کرد: تجارب علمی دنیا بیانگر این است که دستیابی به توسعه پایدار در فضاهایی که مجموعه عوامل به صورت سیستمی ساماندهی شده باشد امکان پذیر است.
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان همدان داشتن برنامه راهبردی که در آن وضع موجود و چشم انداز توسعه استان لحاظ شده باشد، تبیین اهداف دقیق و قابل تحقق، داشتن چشم انداز و وجود مدیریت مبتنی بر دانش و تجربه لازمه دست یابی به توسعه پایدار است.
صیدایی امنیت پایدار را از مباحث پایه ای توسعه دانست و افزود: منابع مالی، انسانی و تکنولوژیکی، سرمایه گذاری ها و عزم ملی و عمومی و خواست همگان برای دستیابی به چشم انداز توسعه ضروری است.
وی گفت: برای توسعه استان همدان باید تاریخ و تمدنی این استان مورد توجه قرار گیرد همچنین باید استانی بسازیم که مردم برای دیدن آینده اش به همدان سفر کنند.
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان همدان بیان کرد: مقایسه سهم و ارزش افزوده بخش صنعت و معدن همدان حاکی از این است که باید توسعه منابع مبتنی بر فناوری پیشرفته و دانش بنیان، اشاعه و نفود فناوری در واحدهای صنعتی، ایجاد و توسعه زیر ساخت ها در بخش صنعت و ارتقای بهره وری مورد توجه باشد.
صیدایی افزود: مرور عملکرد اقتصاد مقاومتی در استان نشان دهنده جهت گیری مدبرانه از منظرهای مختلف از جمله علمی است.
وی اضافه کرد: سند 2 هزار صفحه ای اقتصاد مقاومتی در استان همدان تبیین شده امروز سرمایه های ملی که مزیت نسبی استان است شناسایی شده اند.
وی ادامه داد: 300 طرح استان همدان با اعتباری افزون بر یک هزار و 690 میلیارد ریال در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان همدان بیان کرد: توسعه ظرفیت گمرکات استان، توسعه گلخانه، پرداخت تسهیلات 10 هزار میلیاردی توسط شبکه بانکی فراوری سنگ آهن استان برای ارزش افزوده بیشتر بستری را فراهم کرده که همدان را از نظر استانی، ملی و بین المللی شاخص کرده است.
مدیران 25 واحد تولیدی نمونه استان همدان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن تجلیل شدند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.