اصغر نورالله زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت:یکی از اقدام ها و برنامه های مهم این صندوق اجرای طرح روستای بدون بیکار با اعطای وام های اشتغالزایی در قالب مشاغل خرد و زودبازده به روستاییان است.

وی بیان کرد: این طرح در کنار سایر طرح های اشتغالزا در روستاها کاهش بیکاری، افزایش تولید و صادرات و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را در پی خواهد داشت.

نورالله زاده عنوان کرد: ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی از ابتدای سال گذشته تاکنون در کشور پرداخت شده است.

وی گفت: این میزان تسهیلات پرداختی حدود ۲۳ هزار طرح اشتغال زایی خرد و زودبازده را شامل می شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: همچنین این صندوق ظرف یک سال گذشته در قالب انجام تفاهم نامه با سایر موسسه ها و نهادهای خیریه و دستگاه های دولتی نیز افزون بر هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ظرف یک سال گذشته تاکنون این صندوق بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سطح کشور پرداخت کرده است.

نورالله زاده همچنین با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در روستاهای باغچه جلیل و اسلام آباد از توابع شهرستان بویراحمد نیز گفت: افزون بر ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این روستاها تخصیص یافته که با تشکیل پرونده این وام ها ظرف یک ماه آینده به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به کارکرد و برنامه های صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در دولت تدبیر و امید افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال توسط این صندوق وام اشتغالزایی در این استان پرداخت شده است.

نورالله زاده یادآور شد که صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد از اوایل سال جاری تاکنون بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده که این میزان حدود سه و نیم برابر استان تهران بوده است.

وی گفت: افزون بر ۳۳۰ میلیارد ریال آن در قالب مشاغل خرد و طرح های زودبازده در سطح روستاها بوده است.

روستاهای باغچه جلیل و اسلام آباد در مجموع دارای حدود ۵۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد هستند.

رهبر فرزانه انقلاب در سفر پربرکت خود در سال ۱۳۷۳ در روستای محروم باغچه جلیل حضور یافتند.

روستاهای اسلام آباد و باغچه جلیل ۶۰ شهید را تقدیم را نظام و انقلاب کردند.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.