سعید گندمکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای آسفالت راه ارتباطی ده بزرگ به پیچاب مرکزی، کوه دهک،تلخ آب بیدک،حزیم و میانه، سرآستانه، تکمیل ارتباطی روستای نیمدور، ساخت دارالقرآن، تکمیل مجتمع ادارات  و ساخت خانه پزشکان باشت در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه مجتمع خانه پزشکان باشت با اعتباری بیش از ۸۸ میلیارد ریال امسال آغاز شده و در سالجاری بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

گندمکار مجتمع ادارات باشت را یکی از طرح های در دست اجرا در این شهرستان اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار امسال به این طرح اختصاص یافت و برای تکمیل این پروژه بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: ساخت راه ارتباطی منطقه سخت گذر پیچاب به شهر باشت به طول ۱۵ کیلومتر در دست اجراست.

گندمکار اظهار داشت: تاکنون پنج کیلومتر از این راه روستایی به بهره برداری رسیده و زیرسازی  پنج کیلومتر دیگر انجام شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون این طرح بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار امسال به این طرح ملی اختصاص داده شده است.

گندمکار ابراز کرد: با اجرای این طرح جاده ارتباطی باشت به روستای پیچاب از ۱۳۰ کیلومتر به ۹۰ کیلومتر کاهش یافته است.

وی  تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ۲۲ روستا با جمعیت ۵۰۰ نفر از مزایای آن یعنی کاهش مسیر جاده، کاهش میزان مصرف سوخت و ایمنی جاده ای است بهره مند می شوند.

گندمکار بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیر و ایمن سازی و روکش آسفالت این مسیر دسترسی اهالی این روستاها را به شهرستان باشت آسان تر می کند.

وی اظهار داشت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امسال برای ساخت و دارالقرآن باشت اختصاص یافت و به زودی بتن ریزی این طرح آغاز خواهد شد.

گندمکار تصریح کرد: امسال پل اشکفت شاه پیچاب بطول ۳۰ متر ساخته خواهد شد و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۹۸ به این طرح اختصاص یافت.

گندمکار گفت: راه روستایی منصوراباد سرابیز ، جاده  کوه دهک ، سراستانه و میان کوه از مهمترین طرح های عمرانی این اداره است که در سالجاری عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت از تکمیل پل ۴۰ متری روستای نیمدور خبر داد و گفت:  هشت میلیارد ریال امسال برای تکمیل این طرح اختصاص یافت.

وی از تلاش نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار باشت برای تامین اعتبار این طرح ها تقدیر کرد.

شهرستان باشت ۲۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

۱۴ هزار نفر از جمعیت باشت در ۱۱۵ روستای این شهرستان سکونت دارند. شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۲۰۸۲/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.