مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 23 هزار خانوار بیمه شده در این استان داریم.

«عیسی کریمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: از مجموع 23 هزار و 400 خانوار بیمه شده در استان 9 هزار و 830 نفر خانم و مابقی آقا هستند.

وی اظهارکرد: تاکنون 542 خانوار مستمری بگیر در استان داریم که ماهانه حقوق دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تعداد 87 خانوار مستمری از کار افتادگی کلی می گیرند، 86 خانوار بازنشسته هستند و 367 خانوار مستمری بازماندگان دریافت می کنند.

کریمی تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان باشت 1600 خانوار، بویراحمد 7560 خانوار، بهمئی 1300 خانوار، چرام 2034 خانوار، دنا 2680 خانوار، کهگیلویه 4680 خانوار، گچساران 2670 خانوار و لنده 680 خانوار بیمه شده این صندوق هستند. همچنین 183 خانوار عشایری استان نیز در این صندوق عضویت دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 376 خانوار بیمه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 265 خانوار بیمه شده افزایش داشته ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حق بیمه ای که روستاییان در سال 98 پرداخت می کنند حداقل 270 هزار تومان بابت یک سال یا یک خانوار و در حداکثر 660 هزار تومان است که دو برابر این مبلغ یعنی حداقل 540 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 320 هزار تومان سهم دولت است.

کریمی بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه هایی که با سازمان های مختلف داریم بافندگان صنایع دستی شهری و روستایی می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی اظهارکرد: همه رانندگان حمل نقل بار و مسافر دارای سکونت در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و می توانند کارت هوشمند عضویت خود را در سازمان حمل و نقل فعال کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مهندسین کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی، زنبورداران و پزشکان عضو سازمان دامپزشکی نیز می توانند عضو این صندوق شوند.

کریمی گفت: در سال جاری کسانی که 68 سال سن و 12 سال سابقه بیمه دارند را بازنشسته می کنیم و حقوق بازنشستگی به آن ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که فردی به هر دلیل پس از یک سال از بیمه پردازی به شرط داشتن 90 روز بیمه مواجه با حادثه ای که منجر به از کار افتادگی او شود در صندوق حقوق بگیر محسوب می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه یاسوج هستیم که بتوانیم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توسعه روستایی را به کمک خودمان بیاوریم برای اینکه موضوعات پایان نامه های خود را در زمینه صندوق بیمه روستاییان و عشایر کار کنند.

کریمی تصریح کرد: اولین پایان نامه در روز 26 تیر ماه 98 دفاع شد و اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار داد امیدواریم بتوانیم با تعامل با دانشگاه یاسوج و اساتید این دانشگاه روند علمی را در توسعه بیمه روستایی  در استان پیش بگیریم.

وی ادامه داد: عضویت در صندوق روستاییان اختیاری است و این اختیاری بودن نیاز به فرهنگ سازی دارد تا مردم استان بتوانند از این مزایا استفاده کنند بنابراین رسانه ها می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افراد دارای سن  18 تا 50 سال می توانند عضو این صندوق شوند بنابراین کسانی که متولد تیرماه سال 1348 هستند تنها تا 31 تیر ماه 98 فرصت دارند در این صندوق بیمه شوند و در صورتی که یکم مرداد ماه به ما مراجعه کنند نمی توانیم طبق قانون تحت پوشش قرار دهیم.

کریمی اضافه کرد: 67 کارگزار طی سال 96 در استان فعالیت داشتند که به جهت کیفی سازی خدمات به جامعه هدف به 30 کارگزار کاهش دادیم که بیشتر این کارگزاران در بخشداری ها، فرمانداری ها و ادارات امور عشایر مستقرند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.