مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت اشغال تخت در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج 88 درصد است در حالی که حد نرمال اشغال تخت 70 درصد است.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد پیام اکبری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در سطح استان با 305 مرکز درمانی در حوزه های مختلف طرف قرارداد هستیم و با همه ی مراکز متقاضی قرارداد متنقد کردیم.

52 میلیارد تومان به مراکز طرف قرار داد بدهکاریم

وی با اشاره به این که مهمترین مشکل مدیریت درمان استان بدهی به مراکز طرف قرارداد است، بیان کرد: تا اریبهشت ماه امسال 52 میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد در سطح استان بدهی داریم. همچنین تامین اجتماعی استان از سازمان ها و دستگاه های مختلف حدود 100 میلیارد تومان طلب دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براساس سطح بندی خدمات درمانی تامین اجتماعی باید در مراکز استان ها یک بیمارستان ناحیه ای مشتمل بر هشت بخش با 96 تخت بیمارستانی وجود داشته باشد.

اکبری تصریح کرد: هم اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد به علت قصور صورت گرفته در سال 74 این بیمارستان ناحیه ای را نداریم، در سال 74 بیمارستان فعلی امام سجاد(ع) به عنوان بیمارستان ناحیه ای استان ساخته شد به دلایلی در زمان مدیریت وقت این بیمارستان را واگذار کردند.

وی ادامه داد: پس از 10 سال بعد از مجوز دی کلینیکی که به یاسوج دادند در سال 90 آماده بهره برداری شد اما به دلایلی به مرکز جراحی محدود و یا بیمارستان 32 تخت خوابی تبدیل و به بهره برداری رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک بیمارستان باید دارای استانداردهای اعتبار بخشی از جمله درمانگاه سرپایی، بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی باشد.

اکبری بیان کرد: طی سال 90 در چهار بخش داخلی، اطفال، داخلی عمومی و زنان شروع به کار کرد که بخش زنان در سال 93 آغاز به کار کرد. در سال 94 به بیمارستان درجه دو با اخطار تبدیل شده است که از خرداد ماه سال 95 تلاش کردیم به داد مردم برسیم و با نهضت ارائه خدمات درمانی با ریسک مدیریتی شروع کرده ایم.

وی اظهارکرد: این بیمارستان را از 32 تخت با ضریب 64 به 64 تخت بیمارستانی افزایش داده ایم که این اقدام با انتقال آشپزخانه و بخش های پشتیبانی و برخی بازسازی ها انجام شده است.

هزینه 24 میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طی سه سال اخیر 4 میلیارد تومان بازسازی در این بیمارستان انجام شده و همچنین بالغ بر 20 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری و اضافه شده است. قوی ترین و بهترین تجهیزات تشخیصی، درمانی و اتاق عمل را در این بیمارستان تامین کرده ایم.

اکبری تصریح کرد: تنها مرکز انجام دهنده پی سی ان ال، اعمال جراحی تعویض مفصل و جراحی آی سی ال (ستون فقرات) در استان هستیم که در واقع فراتر از یک بیمارستان منطقه ای عمل می کنیم.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته بخش های ویژه از جمله سی سی یو، ای سی یو و ان آی سی یو نوزادان نیز در این بیمارستان ایجاد و راه اندازی شده است. همچنین سی تی اسکن بیمارستان شهدای گمنام یاسوج با تلاش های صورت گرفته روز سه شنبه 25 تیر ماه با اعتبار 3 میلیارد تومان راه اندازی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان شهدای گمنام یاسوج در سال 98 از بیمارستان درجه دو با خطار به بیمارستان درجه یک ارتقاء پیدا کرده است. طی سال 95 و 96 این بیمارستان رتبه اول بیمارستان های کوچک مقیاس کشور، در مجموع بیمارستان های تامین اجتماعی طی مدت مذکور به ترتیب رتبه دوم  و سوم را کسب کرده است.

اکبری اظهارکرد: با بیان اینکه 500 میلیون تومان هزینه بخش پاتولوژی این بیمارستان کرده ایم و فعال ترین بخش پاتولوژی استان را داریم، گفت: با همکاری نماینده بویراحمد طرح توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج در شورای عالی فنی و عمرانی سازمان تامین اجتماعی مصوب شده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه این بیمارستان در هفت هزار و 500 متر زمین اجرا خواهد شد که نقشه فاز اول آن آماده و در دستور کار هیئت مدیره برای تصویب بودجه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج ظرفیت این بیمارستان از 64 تخت به 98 تخت خواهد رسید که گره مشکل بیمه شدگان را که داشتن یک بیمارستان با تمام امکانات است رفع خواهد شد.

اکبری افزود: ظرفیت اشغال تخت در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج 88 درصد است در حالی که حد نرمال اشغال تخت 70 درصد است.

وی با اشاره به فعالیت های زیست محیطی در این بیمارستان از جمله دفع بهداشتی فاضلاب، زباله و سیستم تصفیه فاضلاب بیان کرد: روزانه 30 متر مکعب فاضلاب بیمارستانی وارد شبکه فاضلاب شهری می شد که با اعتبار بالغ بر 500 میلیون تومان سیستم تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان راه اندازی و هم اکنون 25 متر مکعب از این فاضلاب را برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنیم.

درمانگاه سی سخت راه اندازی می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای ایجاد و راه اندازی درمانگاه، در یک شهر حداقل 20 هزار بیمه شده باید وجود داشته باشد که هم اکنون درحال پیگیری ایجاد و راه اندازی درمانگاه شهر سی سخت هستیم.

اکبری تصریح کرد: روزانه به طور میانگین دو هزار مراجعه کننده به بخش های مختلف پلی کلینیک تخصصی یاسوج داریم.

وی با بیان اینکه تجهیزات این پلی کلینیک را ارتقا داده ایم، افزود: 27 پزشک عمومی، متخصص و دندان پزشک قبل از سال 95 در این پلی کلینیک به مردم خدمت می کردند که هم اکنون این تعداد به 62 پزشک رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مرکز درمانی در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارد البته دو هزار متر زمین در جوار این مرکز داریم که جهت توسعه به فضای فیزیکی پلی کلینیک اضافه می شود.

اکبری تاکید کرد: در بخش سرپایی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان 95 درصد و در بخش بستری 85 درصد رضایتمندی مردم وجود دارد. بر اساس آمار ارائه شده 64 درصد رشد عملکرد و ارائه خدمات درمانی در استان داشته ایم.

استخدام 110 نیر طی سه سال اخیر

وی اظهارکرد: طی سه سال اخیر در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد 110 نیرو استخدام و به کار گرفته شده اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس سطح بندی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در هر شهر باید 80 هزار نفر بیمه شده وجود داشته باشد تا بتوانیم یک بیمارستان 32 تختخوابی ساخته و ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، در سطح شهرستان بویراحمد 116 هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.