مدیر آموزش و پژوهش و توسعه های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون ارزیابی مدیران به زودی در استان راه اندازی می شود در حالی که هم ‌اکنون باید به سایر استان‌ها مراجعه کنند.

«مجید سینایی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد تاسیس مدیریت دولتی افزود: مدیریت دولتی از سال 71 در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اظهارکرد: وظیفه این مدیریت از سال 88 تا 91 برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت بوده که در دوره های بلند مدت سه هزار و 199نفر پذیرش داشتیم که از این 832 نفر در مقطع کاردانی، 1012 نفر در مقطع کارشناسی و 1355 نفر در مقطع کارشناسی ارشد بوده اند.

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع از تعداد پذیرفته شده 606 نفر در مقاطع کاردانی(238نفر)، کارشناسی(153 نفر) و کارشناسی ارشد(215 نفر) فارغ التحصیل شدند. در واقع بخشی از مدیران استان مدرمک تحصیلی خود را از این مدیریت اخذ کردند.

سینایی نژاد خاطرنشان کرد: هم اکنون وظایف مدیریت آموزش و پژوهش و توسعه های آینده نگری برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت عمومی، شغلی، مدیران و توجیهی بدو خدمت، اعتبار سنجی موسسات آموزشی در راستای آموزش کوتاه مدت کارکنان، احراز صلاحیت تدریس، اجرای برنامه در زمینه آموزش کارکنان دولت و ارزیابی شایستگی عمومی مدیران است.

وی ادامه داد: افرادی معرفی شده جهت پست های مدیریتی حرفه ای و کارشناسی استان از این به بعد باید دارای سه تا هفت سال سابقه، حداکثر 45 سال سن و اخذ گواهی شایستگی عمومی مدیران باشند. دستگاه‌های اجرایی موظفند هر سال با اعلام فراخوان عمومی افرادی که واجد شرایط مدیر شدن هستند را به کانون های ارزیابی معرفی کنند.  

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد  عنوان کرد: کانون ارزیابی مدیران به زودی در استان راه اندازی می شود در حالی که هم ‌اکنون باید به سایر استان‌ها مراجعه کنند. پس از سیل اخیر سازمان مدیریت کشور 40ساعت دوره برای مدیران در نظر گرفته شد.

سینایی نژاد با بیان اینکه تعیین صلاحیت موسسات آموزشی غیر دولتی متقاضی دوره های آموزشی کارمنان دولت را اعتبار سنجی می کنیم، تاکید کرد: موسسات آموزشی غیر دولتی با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می توانند برای کارکنان دولت دوره برگکزار کنند که تا کنون تنها سه موسسه در استان دارای مجوز هستند.

وی بیان کرد: همچنین کلیه کسانی که می خواهند برای کارکنان دولت تدریس کنند باید از سازمان مدیریت صلاحیت عمومی و موضوعی تدریس داشته باشند. چند گروه از جمله معلمان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و زیرگروه‌های رشته‌های علوم تربیتی از دریافت صلاحیت عمومی معاف هستند.  

مدیر آموزش و پژوهش و توسعه های آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان های که حضور نداریم جهت رفاه حال کارکنان دولت با همکاری فرمانداری‌ها دوره های مورد نیاز آنها را برگزار می کنیم.

سینایی نژاد افزود: اجرای برنامه های تخصصی، راهبردی و مسئله محور برای مدیران استان، اعطای مجوز به موسسات مورد تقاضا و صاحب صلاحیت و اعطای مجوز به مدرسان واجد شرایط تدریس از مهم ترین برنامه‌های امسال ماست.

وی اضافه کرد: همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان موظفند دوره 6 ساعته منشور حقوق شهروندی  و دوره هشت ساعته حقوق شهروندی در نظام اداری را برگزار کنند که تاکنون برخی از سازمان ها و دستگاه ها برگزار نکرده اند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.