به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم نعیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: گزارش های عملکرد ارائه شده محصول عملکرد تمامی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ودیگر دستگاههای متولی این طرح است .

وی تصریح کرد؛ در حال حاضر رضایت مردم در حکومت دینی ما بعد از رضای خدا رضایت مردم بعنوان یک آیتم و خروجی بسیار مهم است که در این طرح بعنوان یک گروه تیمی با سرپرست محترم دانشگاه و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت درمان هدف ما آگاهی بخشی، شناسایی و کنرل بیماری فشار خون یا همان قاتل خاموش بوده است.

نعیمی ادامه داد : ۸ شهرستان داریم که هر کدام یک نشست خبری خواهند داشت و در پشت پرده این کارها طرح ملی کنترل فشار خون در خصوص شناسایی بیماری های غیرواگیر ۱۷ تا ۱۸ بخش مختلف درگیر بوده اند .

ابراهیم نعمی گفت : تا پیش از اجرای طرح فشار خون ۲۶ هزار نفر بیمار مبتلا به خون شاسایی شده داشتیم که از زمان اجررای طرح تا کنون ۸۱۶ نفر دیگر به این تعداد افزوده شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از بیماری های که دامنگیر جهانی است بیماری قلب و عروق است و بسیاری بیماری ناشناخته در پشت همین بیماری ها نهفته است عنوان کرد:جمعیت بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و مادران باردار هدفگذاری اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان هستند که ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت شامل جمعیت بالای ۳۰ سال می‌شود.

نعیمی با بیان اینکه ابلاغ اول کشوری پوشش ۵۰ درصدی جمعیت ۳۲۰ هزار نفری را مورد تاکید قرار داده است، تصریح کرد: بر این اساس باید ۱۶۰ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال استان مورد کنترل فشار خون در قالب طرح قرار می‌گرفت.

نعیمی با اشاره به ثبت اطلاعات و غربالگری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: تاکنون اطلاعات ۲۰۸ هزار نفر شناسایی و در سامانه به ثبت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: بر این اساس، پوشش بیش از ۱۳۰ درصدی جامعه هدف ۱۶۰ هزار نفری و ۶۵ درصدی مجموع ۳۲۰ هزار نفر انجام شده است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1207017
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.