به گزارش ایرنا براساس آمار هواشناسی میانگین بلند مدت بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد 528 میلی متر است در حالی که میانگین بارش باران در سال زراعی جاری یعنی از ابتدای مهر تاکنون به 882.3 میلی متر رسیده است.
میانگین بارندگی در مدت مشابه پارسال در این استان 102 میلی متر باران اعلام شد که حکایت از افزایش بیش از هشت برابری نسبت به سال زراعی قبل دارد.
میانگین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی تا 29 اردیبهشت ماه 98 در این استان 882.3 میلی متر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش 780 میلی متر افزایش یافته است.
میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان از ابتدای مهر تا 29 اردیبهشت ماه در یاسوج 1221.6، سی سخت 1090.7، دهدشت 840.7، دوگنبدان 668.7، لیکک 710.7 و امامزاده جعفر 761.6 میلی متر بوده است.
سایت هواشناسی «اکیوودر» که به بررسی وضعیت جوی می پردازد جزئیات پیش بینی هواشناسی روزهای آینده در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرده است.

** وضعیت آب و هوایی یاسوج
براساس داده های سایت هواشناسی اکیوودر در شهر یاسوج تا یک ماه آینده بارش قابل توجهی پیش بینی نمی شود.
حجم بارش پیش بینی شده برای این شهر طی یک ماه آینده در مجموع در حد پنج میلی متر خواهد بود.
طی این مدت بیشینه دمای یاسوج با هفت درجه افزایش به 33 درجه سانتی گراد خواهد رسید.
حداقل دمای شهر یاسوج تا یک ماه آینده با افت 6 تا هفت درجه ای در اواسط خردادماه به مدت 10 روز به 12 درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

** پیش بینی هوای گچساران
طبق گزارش سایت جهانی اکیوودر طی یک ماه آینده برای گچساران بارندگی پیش بینی نمی شود.
در این مدت حداکثر دما با 2 درجه افزایش و حداقل دما با 6 درجه افزایش در گچساران به ترتیب به 38 درجه سانتی گراد و 26 درجه سانتی گراد خواهد رسید.
در یک ماه آینده طی 2 تا سه روز،گچساران دمای بالای 40 درجه سانتی گراد را تجربه خواهد کرد.

** وضعیت هوای دهدشت
در بیشتر روزهای ماه آینده آسمان شهر دهدشت آفتابی خواهد بود همچنین طبق پیش بینی های سایت اکیوودر بارش قابل ذکری در این منطقه رخ نخواهد داد.
بیشترین و کمترین دمای شهر دهدشت با افزایش 6 تا هفت درجه ای به ترتیب به 36 درجه سانتی گراد و 24 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

** پیش بینی جوی لنده
براساس گزارش سایت اکیوودر طی یک ماه آینده در شهر لنده بارندگی پیش بینی نمی شود و در بیشتر روزها آسمان این منطقه آفتابی و در پاره ای اوقات بصورت کمی تا قسمتی ابری خواهد بود.
همچنین تا یک ماه آینده شهرستان لنده در برخی اوقات هوای گرمی را در پیش رو دارد که در آنها دما به بیش از 40 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

** وضعیت جوی سی سخت
برای شهر سی سخت طبق گزارش سایت اکیوودر طی یک ماه آینده بارش قابل توجهی پیش بینی نمی شود.
در این مدت بیشتر روزها آسمان صاف و آفتابی بوده و در پاره ای اوقات کمی تا قسمتی ابری خواهد شد.
برای شهر سی سخت در بعضی از روزها احتمال رگبار و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.
طی یک ماه آینده در شهر سی سخت بیشترین دمای هوا با 12 درجه افزایش به 28 درجه سانتی گراد خواهد رسید.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: براساس نقشه های هواشناسی امروز سه شنبه در برخی مناطق استان بارش های پراکنده، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق،افزایش سرعت باد و گرد و غبار پیش بینی می شود.
ولی بهره مند اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته لیکک با بیشینه دمای 35. 5 درجه سانتی گراد و یاسوج با حداقل دمای 8.8 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان بودند.
بهره مند تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته حجم بارندگی در شهرستان لیکک 6.8 میلی متر و یاسوج 1 میلی متر ثبت شده است و در دیگر نقاط استان بارندگی گزارش نشد.
بطور کلی در اغلب نقاط کهگیلویه و بویراحمد براساس پیش بینی های انجام شده طی یک ماه آینده بارش قابل توجهی رخ نخواهد داد و در این مدت پدیده غالب برای جو استان افزایش دما است هرچند که احتمال تغییر در پیش بینی های به عمل آمده دور از انتظار نیست.
/6110/9928
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.