به گزارش ایرنا، مطالعه و اجرای طرح پیاده رو در خیابان طالقانی یاسوج بر اساس طرح جامع و بازآفرینی شهری در یاسوج در حالی به اتمام رسیده که بر اساس برآورد اولیه برای اجرای آن رقمی افزون بر 20 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
این خیابان یکی از خیابان های پرتردد و پرترافیک شهری در یاسوج و از مسیرهای منشعب از میدان اصلی هفتم تیر است که بسیاری از مراکز تجاری و صنوف مختلف در این خیابان با المان های سنتی و قدیمی تجمیع شده اند.
خیابان طالقانی همچنین از مسیرهای اصلی راهپیمایی در مناسبت های مختلف است.
اعضای شورای ترافیک استان دو چالش اساسی فراروی عملیاتی شدن این طرح را شامل معارضات اجتماعی و صاحبان مراکز تجاری و صنفی در این خیابان و همچنین نبود جایگزین مناسب برای کاهش بار ترافیکی در خیابان های منشعب از میدان هفت تیر عنوان کردند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز خواستار تشکیل کمیته فنی و تخصصی با محوریت دفتر فنی استانداری برای بررسی و پایش نهایی این طرح ظرف 20 روز آینده شد.
عزیز فیلی یادآور شد: شهرداری و شورای اسلامی شهر، نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، راه و شهرسازی و دبیر شورای ترافیک استان نیز از اعضای اصلی این کمیته هستند.
پیاده راه ها معابری هستند با رویکرد اجتماعی و رفاهی برای شهروندان که در آنها مداخله وسایل نقلیه کاهش یافته یا حذف شده است.
پیاده راه ابزاری برای فعالیت جمعی به ویژه در زمینه اقتصاد شهری ، کیفیت محیطی و سلامت اجتماعی است.
در پیاده راه ها اغلب امکانات رفاهی برای آرامش ،‌ تفریح یا مجموعه ای از فعالیت ها گنجانده می شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین موقعیت شهر یاسوج در جنوب کشور را به لحاظ وجود مواهب طبیعی ویژه دانست و یادآور شد: باید روند توسعه این شهر با حفظ جاذبه های طبیعی آن دنبال شود.
وی وجود رودخانه زیبای بشار، آبشار طبیعی، بافت جنگلی مفرح و چشم اندازهای بدیع دنا را از ویژگی های ممتاز و طبیعی یاسوج برشمرد و افزود: باید کاری کنیم سیمای بدیع و زیبای این شهر نازیبا نشود، بلکه توسعه این شهر با حفظ المان های طبیعی بیش از پیش گردشگرپذیر شود.
یاسوج سال 1355دارای چهار و 500نفر جمعیت بود و هم اینک بدون مناطق حاشیه ای بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد.
بیش از 30 درصد جمعیت حدود نزدیک به 290 هزار نفری شهرستان بویراحمد در حریم شهر یاسوج واقع شده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.