جعفر گوهرگانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال 96 از محل تفاهم نامه معاونت زنان ریاست جمهوری با بانک قرض الحسنه مهر ایران 200 فقره وام به مراجعان شامل زنان نیازمند، زنان بی سرپرست، زنان بدسرپرست و زنان دارای بیماری خاص از سوی دفتر ستادی امور بانوان این استانداری پرداخت شد.
وی با تاکید بر اینکه این تعداد پرداختی با توزیع متعادل بین تمامی شهرستان های استان انجام شد، گفت: در سال 97 نیز به صورت ماهانه 2 نفر از جامعه هدف از این تسهیلات بهره مند می شدند.
گوهرگانی بیان کرد: در راستای تداوم این حرکت طرح همیاران مهر از سوی این بانک ایجاد شد تا هر فردی و در هر جایگاهی بتواند به صورت بلاعوض با سپرده گذاری در این بانک در یک حرکت خیرخواهانه مشارکت داشته باشد.
وی عنوان کرد: اجرای این طرح با محوریت هر شهرستان خواهد بود و سپرده های مربوطه به هر منطقه صرف کمک به مددجویان همان شهرستان می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بانوان نیازمند ساکن هر شهرستان با مراجعه به امور بانوان می توانند از محل موجودی این طرح در شهرستان خود به صورت قرض الحسنه برخوردار شوند.
گوهرگانی عنوان کرد: بنا بر تاکید استاندار و در راستای استفاده از ظرفیت این طرح و کمک به این قشر نیازمند تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نشست های مختلفی با متولیان این امر چندین بار برگزار کرده اند.
وی افزود: همچنین در راستای تداوم همکاری بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه ای منعقد شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استاندار این استان در خصوص حمایت از خانواده و اقشار کم درآمد حساسیت ویژه ای برای اجرای چنین طرح های خداپسندانه دارد.
به گزارش ایرنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران 532 شعبه در سراسر ایران دارد که بیش از 6 میلیون مشتری دارد که 80 درصد آن اشخاص حقیقی و خرد هستند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و همسو با نیات خیرخواهانه هموطنان، اقدام به تأمین مالی جمعی، به منظور حمایت از نیازمندان تحت عنوان «طرح همیاران مهر» کرده است.
طرحی که در دل خود، نوع‌دوستی و حرکتی به سمت آینده‌سازی دارد، روحیه‌ای که شاید امروز بیش از گذشته نیازمند ترویج آن هستیم.
در این طرح، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را در قـالب عقــد صــلح و به صورت بلاعوض در حسابی تعریف شده، نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران واریز می‌کنند.
بانک نیز متعهد می شود مبلغ اهدا شده از سوی خیرین را، به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ی روستاها و مناطق محروم تخصیص دهد.
کارمزد وام ها در طرح همیاران مهر بین صفر تا ۲ درصد است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.