یک کلیپ تصویری با 30 ثانیه زمان از این جشنواره در فضای مجازی منتشر شده که گفته می شود در آن رقص مختلط صورت گرفته است.
انتشار این کلیپ موجب نگرانی و اظهار نظر برخی مقام ها و نهادهای استان ئکهگیلویه و بویراحمد شده است.
چهارمین جشنواره عشایر و اقوام ایران زمین در روزهای گذشته در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش ایرنا،دانشگاه یاسوج در این بیانیه آورده است : در آستانه ضیافت الله و ماه رمضان در حالی که آغاز سال نو و اعیاد شعبانیه را پشت سرگذاشتیم به مناسبت های مختلف از جمله گرامیداشت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یاسوج با هدف ایجاد فضای شور و نشاط در بین دانشجویان اقدام به برگزاری این جشنواره کرد.
در این بیانیه تاکید شده است: همچنین پساداشت مقام معلم و هفته جوان نیز از دیگر بهانه های برگزاری این جشنواره ملی در دانشگاه یاسوج بوده است.
این بیانیه می افزاید: در این جشنواره کلکسیونی از اقوام مختلف ایرانی در دانشگاه یاسوج به مدت حود سه روز گردهم آمدند و همنشینی مسالمت آمیز و زیبایی از فرهنگ ها رسم و رسوم، آیین ها، عات ها و هنرها، و همچنین پوشش های گوناگون و هنرهای صنایع دستی و هنرهای خلاقانه دانشجویان را به نمایش گذاشتند.
در این بیانیه همچنین اورده شده است: بی شک فرهنگ اصیل دینی و ایرانی که ملهم از آموزه های دین مقدس اسلام و پیام آور رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) آنقدر غنی است که نه تنها به پرورش روح ، جان و امور معنوی تکیه دارد بلکه پرورش جسم و روان تربیت غفلت نکرده و آن را مقدمه جان های متعالی در نظر داشته که عقل سالم در بدن سالم است.
در بیانیه دانشگاه یاسوج آمده است: بدون شک آنچه در جشنواره اقوام، فرهنگ و هنر ایران زمین و در استانه فشارهای استکبار جهانی و نقطه عطف تاریخی کشور به تحرک و تحریض قلب های مریض توسط برخی دانشجویان رخ داده مردود و محکوم است.
در این بیانیه تاکید شده است: این موضوع درسی خواهد شد برای جوانان و دانشجویان تا دیگر دچار غفلت و نسیان نشوند و البته برای مسئولان و متولیان امر نیز تا بیش از گذشته هشیار تر عمل کنند و در آستانه سال انتخابات همه فعالیت های خود را هوشمندانه تر رصد و مراقبت کنند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفته است: باید فضیلت‌ها را در استان برجسته کنیم نه اینکه مطربی و رقاصی را نشان دهیم.
آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: مجامع فرهنگی باید عقل، شعور، اندیشه، بصیرت و دین را به جامعه آموزش دهند نه به بهانه جشن کارهای خلاف شرع صورت گیرد.
وی ادامه داد نباید اجازه دهیم دیگر به استان ما، مردمان با غیرت و زنان با عفت ما، نهادهای دانشگاهی، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی توهین شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری حضور مردم استان در جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و نیز تعداد شهدا، جانبازان، استقبال‌کنندگان برای حوزه‌های علمیه و حضور برای خدمت به مردم در جریان سیل، گفت: با این توصیف می‌بینیم استان‌مان در قله فضیلت‌ها می‌درخشد و چرا این درخشش‌ها را برجسته نکنیم و به‌عوض برویم چیزهایی را به‌بهانه شادی نشان بدهیم که جز معصیت در آنها چیزی نیست.
همچنین در بیانه ای از سوی روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد آمده است اجازه داده نمی شود عده‌ای درمحیط مقدس دانشگاه با لگد مال کردن فرهنگ اسلامی به اهداف خود دست یابند.
همچنین در این بیانیه آورده شده است: اتفاقات اخیرجشن اقوام در دانشگاه یاسوج مایه نگرانی است و این امر موجب ناراحتی همگان به خصوص مردم دلیر، انقلابی، ولایت مدار و همیشه در صحنه استان شده است.
در این بیانیه تاکید شده است: دانشگاه باید به موضوع مهم سلامت با تعریف جامع آن (سلامت جسم، روان و سلامت اجتماعی- معنوی) بپردازد و سلامت را از اصلی­ ترین معیارهای جوامع پیشرفته تلقی کند.
همچنین در بیانیه آمده است: دانشگاه باید آینده ساز باشد تا بتوانند نقش برجسته خود را در جامعه ایفا کنند نه اینکه محل و مطرب خانه ای برای انجام عملی گناه در فضایی مقدس باشد .
دانشگاه یاسوج در بین دانشگاههای جامع کشور رتبه دهم آموزشی و پژوهشی را برای اولین بار کسب کرده است.
بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های ایران که سالانه توسط پایگاه استنادی جهان اسلام ISC انجام می‌شود، دانشگاه یاسوج برای اولین بار به رتبه 10 در میان دانشگاه ها و موسسات جامع آموزش عالی کشور دست یافت.
دانشگاه یاسوج 6هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا دارد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.