امید محدث روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نماینده های کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه تلاش کنند که حوزه جوانان به عنوان یک سازمان مستقل در برنامه ریزی و سیاست گذاری برای جوانان کل کشور فعالیت کند.
وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ زیربنای پیشرفت در سایر حوزه‌ها است، افزود: بر همین اساس به منظور احیای فرهنگ و آئین‌های کشور دبیرخانه سمن‌های عشایر جوانان ایران تأسیس شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بخش زیادی از خرده فرهنگ‌های کشور ریشه در زیست و زندگی عشایر دارد که باید حفظ، معرفی و تقویت شوند.
محدث با بیان اینکه باید خرده فرهنگ ها در گستره وسیع تری به نمایش گذاشته شوند، گفت: تاسیس دبیرخانه برای سمن ها و سازمان های مردم نهاد به منظور هم افزایی و هماهنگی بیشتر بوده است.
وی عنوان کرد: به دلیل اینکه فرهنگ غالب کهگیلویه و بویراحمد از نوع عشایری است دبیرخانه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان عشایر کشور در این استان قرار گرفت.
محدث گفت: پیش از این نیز شبکه تخصصی کارآفرینی که متشکل از سمن های فعال این حوزه است در کشور تاسیس شده است.
وی افزود: در کشور نزدیک به 2 هزار و 300 شغل مستقیم از طریق تسهیلات بانکی پرداخت شده به سمن های فعال حوزه کارآفرینی ایجاد شده است.
محدث بیان کرد: با استفاده از فعالان گردشگری در کشور شبکه تخصصی این حوزه برای هم افزایی بیشتر نیز تشکیل شده است.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.