سید علی لدنی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه های فرسوده آب علاوه بر هدررفت آب، مشکلات بهداشتی ایجاد می کند و نارضایتی های عمومی را در پی دارد.
وی با بیان اینکه یکی از جدیدترین سیستم ها در مجموعه تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت بکار گرفته شده است، بیان کرد: این تصفیه‌خانه برای تصفیه یک هزار و 200 مترمکعب پساب در شبانه‌ روز ظرفیت دارد.
لدنی نژاد عنوان کرد: برای تصفیه فاضلاب شهر سی سخت مراحل آشغال گیری، ته نشینی اولیه و ثانویه، حذف بیولوژیک، بازچرخانی، فیلتراسیون، حذف لجن و خروجی به ترتیب انجام می شود.
وی تصریح کرد: کلیه دستگاه های مربوط به مراحل مختلف تصفیه به صورت فشرده شامل سیستم های های هوادهی، کمپرسورها، سیستم های برق و المنت های گوناگون در زیر مجموعه تصفیه خانه شهر سی سخت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در حالت عادی مساحت مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب بین 12 تا 15 هکتار است که کل مجموعه تصفیه خانه پساب سی سخت با 2 مدول و همه دستگاه های لازم 1.9 هکتار خواهد بود.
لدنی نژاد گفت: با توجه به بحث گردشگری و فضای سبز مجموعه فاضلاب شهر سی سخت به صورت سرپوشیده خواهد بود.
وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت قابلیت استفاده برای کارهای مختلفی مانند آبیاری گیاهان غیرمثمر و تغذیه منابع آب زیرزمینی را خواهد داشت.
لدنی نژاد با اشاره به اینکه فاز اول تصفیه خانه فاضلاب سی سخت بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن 20 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.