به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: طرح مهم بستر درمانی 10 تختخوابی شهرستان لنده با حمایت مالی بنیاد علوی با زیر بنای یک هزار و 80 متر مربع در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع احداث می‌شود.
اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه این مرکز در 2 طبقه احداث می‌شود، تصریح کرد: در این مرکز بستر درمانی چهار پزشک متخصص اطفال، زنان، جراح عمومی و بخش‌های زایمان ترکیبی، بستری بزرگسالان و خردسالان آزمایشگاه، اتاق احیاء، ماما، رادیولوژی، سونوگرافی، دندان پزشکی، بهداشت محیط حرفه‌ای، داروخانه و بخش روانشناسی ایجاد می شود.
وی بیان کرد: هم اینک باید تامین تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد تا با اتمام کار مشکلی برای ارائه خدمات رسانی وجود نداشته باشد و همزمان با افتتاح ساختمان سایر تجهیزات نیز استقرار یابد.
فرماندار شهرستان لنده نیز گفت: سلامت یکی از رکن های اساسی نیاز بشر برای بقا و ادامه حیات است و از زمانی که شهرستان لنده به عنوان طرح پایلوت از سوی بنیاد علوی انتخاب و برنامه ریزی شد، مهم ترین اولویت کاری بنیاد علوی ایجاد یک بستر درمانی برای مردم شهرستان لنده بوده که با رایزنی‌های زیاد امروز شاهد کلنگ زنی این طرح مهم در حوزه سلامت هستیم.
دارا کریمی نژاد ابراز داشت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان لنده ایجاد یک بیمارستان بوده که امید است افتتاح این بستر درمانی تا حدودی جوابگوی برخی از نیازهای سلامت مردم باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم با فرهنگ و انقلابی شهرستان لنده، داشتن مرکز جامع شبانه روزی درمانی بوده که امروز با همت بنیاد مستضعفان و دانشگاه علوم پزشکی محقق شد.
عدل هاشمی‌ پور تصریح کرد: انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی از هم اکنون به فکر تامین تجهیزات و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز باشد.
در یک سال گذشته بنیاد علوی در زمینه بهداشتی و درمانی، عمرانی، آموزش و پرورش ، ساخت و تجهیز سالن های ورزشی و ارائه اموزش های لازم به دانش اموزان خدمات خوبی به مردم شهرستان لنده ارائه داده است.
14 خانه بهداشت نیز در روستاهای شهرستان به متقاضیان خدمات مختلف بهداشتی و در مانی ارائه می دهند.
شهرستان 23 هزار نفری لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.