به گزارش ایرنا، محمدشریف اسلامی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت 20 فروردین آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در یاسوج اظهار داشت: سال گذشته فیلم انیمیشن محراب آرامش در 38 جشنواره جهانی حضور یافت و در جشنواره بین المللی کشور هند نیز جایزه دوم بهترین فیلم را کسب کرد.
وی افزود: فیلم مستند جوکر به عنوان بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران انتخاب شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فیلم کوتاه تَه تَه (گهواره) در جشنواره ملی ایثار عنوان بهترین فیلم را تصاحب کرد.
اسلامی عنوان کرد: نماهنگ همسنگری در جشنواره ملی سرزمین نور عنوان بهترین نماهنگ را به دست آورد.
وی ابراز داشت: سال گذشته نمایش های تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در چهار جشنواره ملی شامل نفت، ایثار، مرصاد و معلولان حائز رتبه های برتر شدند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشنامه «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» در جشنواره ملی فانوس به عنوان بهترین نمایشنامه انتخاب شد.
اسلامی اظهار داشت: این موفقیت های ارزنده در حالی از سوی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد کسب شده که استان دارای کمبود انواع امکانات و زیرساخت ها به ویژه در زمینه فرهنگی است.
وی افزود: امروز و در آیین افتتاح گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری کشور 26 هنرمند برتر از استان های مختلف تجلیل می شوند که از این تعداد سه نفر شامل سجاد ایمانی، احسان گنجی و سید جواد هادی اصل از کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 20 برنامه فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی امسال در این استان اجرا می شود.
اسلامی عنوان کرد: مهمترین آنها شامل غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی، برپایی نمایشگاه تجسمی، دیدار مدیران فرهنگی با نماینده ولی فقیه و استاندار، رونمایی از چهار عنوان کتاب تولیدی حوزه هنری، دیدار و تکریم هنرمندان پیشکسوت، تجلیل از 12 هنرمند برتر سال 1397، سرکشی از خانواده شهیدان و جانبازان هنرمند و اکران فیلم های تولیدی حوزه هنری در مدارس است.
وی ابراز داشت: برنامه هایی که همه ساله به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود در راستای پاسداشت هنر متعهد، دینی و انقلابی است.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فلسفه وجودی حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی مولود انقلاب اسلامی تولید و ابلاغ پیام های انقلاب با ابزار و زبان هنر است.
اسلامی اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم حوزه هنری تولید آثار فاخر دینی است به طوری که در تعالی معنوی جامعه مؤثر باشد.
وی افزود: هر چند که مأموریت حوزه هنری پرداختن به آسیب های اجتماعی نیست و اعتباری نیز در این زمینه ندارد اما تاکنون و به طور خودجوش فعالیت های مهمی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
اسلامی بیان کرد: یکی از برنامه ها و اولویت های مهم کاری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1398 کمک به توسعه فرهنگی روزافزون این استان با بهره گیری از ابزار هنر و ظرفیت های چشمگیر هنرمندان استان خواهد بود.
20 تا 26 فروردین ماه هر سال به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.