به گزارش ایرنا، امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه 16 فروردین ماه 98 گفته بود که در هیچ روستای این بخش نیست که چند نفر در یکی از مقاطع ترک تحصیل نکرده باشند.
بر اساس سخنان حجت الاسلام علی اکبر راوند در یکی از روستاهای منطقه دیشموک هفت نفر ترک تحصیل کرده اند اما به گفته وی مسئولان پیگیر و پاسخگو نیستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک با اشاره به اینکه موضوع ترک تحصیلی دانش آموزان در این بخش درست نیست افزود: سیاست وزارت آموزش و پرورش پوشش تحصیلی 100 درصدی کودکان در سن تحصیل است.
محمد نوروزی نیا عنوان کرد: توجه جدی به این امر در 2 سال گذشته در آموزش و پرورش دیشموک تحقق یافته است.
وی بیان کرد: افزایش آمار دوره ابتدایی منطقه دیشموک بیانگر این امر بوده و آموزش و پرورش منطقه برای تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر آموزشی در همه روستاهای دیشموک دبستان و متناسب با آمار آنها دبیرستان متوسطه اول و دوم دایر کرده است.
نوروزی نیا ابراز داشت: هیچ گونه کوتاهی در این زمینه وجود ندارد و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای روستاهایی که یک و 2 دانش آموز دارند مدرسه تأسیس کرده و این مدارس در حال فعالیت هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک ابراز داشت: در سال جاری با تلاش مجموعه همکاران تعدادی از کودکان بازمانده از تحصیل در این بخش جذب شده اند.
وی تاکید کرد: دانش آموزانی که به جاهای دیگر منتقل می‌شوند جزو افراد ترک تحصیل کرده محسوب نمی‌شود.
نوروزی نیا بیان کرد: کاهش آمار مدرسه موردنظر نسبت به سال گذشته به سبب فارغ التحصیل شدن دانش آموزان و انتقال تعدادی از آنها به مناطق دیگر بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک تصریح کرد: آنچه در حوزه آموزش وپرورش باید انجام گیرد ایجاد بستر لازم و تأسیس مدارس در مناطق محروم و دورافتاده است که این امر محقق شده و تمامی روستاهای منطقه دارای مدرسه هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک با اشاره به نداشتن معاون پرورشی در اداره آموزش و پرورش دیشموک، گفت: در انتخاب نیروهای اداری تخصص، تعهد و کارایی نیروها مورد نظر است و بر اساس فرآیندهای اداری صورت می‌گیرد.
نوروزی نیا بیان کرد: با توجه به تغییر ساختار ادارات آموزش و پرورش چارت‌های ابلاغی تکمیل خواهد شد و اولویت نخست در سازماندهی و تکمیل کادر مدارس و کلاس های درس است.
وی عنوان کرد: هم اینک سه کارشناس حوزه پرورشی امور مربوطه را به طور کامل انجام می‌دهند و پیگیر امور پرورشی منطقه هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بخش دیشموک تاکید کرد: در زمینه امور پرورشی هیچگونه کمبودی وجود نداشته و در حوزه فرهنگی و پرورشی حجم برنامه‌های اجرایی و موفقیت دانش آموزان و فرهنگیان در سطح منطقه و استان رشد چشمگیری داشته است.
وی افزود: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سال های اخیر متحول شده و در شاخص های مختلف آموزشی و پرورشی افتخارات زیادی برای استان کسب کرده است.
نوروزی نیا تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه ای به مناطق محروم و همچنین امور فرهنگی و پرورشی داشته و نادیده گرفتن تلاش ها و موفقیت ها ناسپاسی و بی انصافی در مورد آموزش وپرورش است.
بخش دیشموک از توابع شهرستان دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در غربی‌ترین نقطه این استان و هم مرز با استان خوزستان است.
براساس سرشماری سال 95 جمعیت این منطقه حدود 21‌ هزار نفر است که کمتر از ٦هزار نفر آن را جمعیت شهری و بقیه را روستاییان تشکیل می‌دهند.
عمده‌ترین مشکل مردم این منطقه فقدان راه‌های دسترسی مناسب است.
بخش دیشموک پنج هزار و 260 دانش‌آموز در مقاطع مختلف دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.